چوب ترموود چیست ؟ و چگونه به کار گرفته می شود؟

منظور از درمان چوب ترموود چیست؟

شاید برای همه ما اتفاق افتاده باشد که ندانیم چوب ترموود چیست در صورتی که چوب ترموود یک ماده زیبا و پایدار است که با استفاده از روش های طبیعی، گرمایش و بخار تولید می شود. فرایند گرمایش خاصیت چوب را بهبود می بخشد، در نتیجه می توان در طیف وسیعی از آن استفاده کرد و به دلیل ویژگی هایی مانند پایداری ابعاد، مقاومت در برابر پوسیدگی و فاقد رزین بودن، به کارگیری آن در داخل یا خارج از منزل و در هر شرایط آب و هوایی امکان پذیر خواهد بود. علاوه براین، در دسته محصولات طبیعی و غیر سمی قرار می گیرد که به راحتی قابل نصب و راه اندازی است.

دلایل متمایز بودن چوب ترموود چیست ؟

چوب اصلاح شده از نظر حرارتی دارای رنگ قهوه ای زیبایی می باشد که در صورت استفاده نکردن از رنگ یا چسب مخصوص و عدم محافظت در برابر اشعه ماوراء بنفش، به مرور زمان از به نقره ای یا خاکستری تغییر رنگ می دهد. این روکش عموما از چوب نرم و به کمک گرما ساخته می شود و در هنگام تولید، تحت فشار، گرما و همچنین بخار ازت و بخار آب قرار می گیرد که فرایند ساخت آن می تواند از ۲۴ تا ۹۶ ساعت طول بکشد.

اصلی ترین ماده برای نصب چوب ترموود چیست؟

برای اینکه مطمئن شوید که یک ترموود سازگار با محیط زیست  را انتخاب کرده اید، اطمینان حاصل کنید که محصولات ترموود تحت گواهینامه مدیریت جنگل (PEFC) یا گواهینامه (FSC) تهیه شده است. در ادامه بارزترین ویژگی های این ماده را عنوان کرده ایم:

  • ثبات ابعادی

پایین آمدن رطوبت در طول فرایند ساخت این محصول باعث می شود تا ابعاد آن پایدارتر باشد و مواد تشکیل دهنده شکل خود را به مراتب بهتر از سایر محصولات چوبی مشابه حفظ کنند.

  • سازگار با هر گونه شرایط آب و هوایی

ترموود نسبت به تغییرات دما یا رطوبت واکنش چشمگیری نشان نمی دهد و کارایی آن در شرایط آب و هوایی مختلف ثابت شده است.

  • فاقد مواد سمی

اما شاید بپرسید که دلیل اصلی بهداشتی بودن چوب ترموود چیست؟ این ماده تنها با روش های طبیعی، گرما و بخار تولید می شود؛ بنابراین، کاملاً طبیعی و عاری از مواد افزودنی شیمیایی بوده و به سلامتی انسان یا محیط زیست آسیب نمی زند.

  • فاقد رزین

در طول فرآیند اصلاح حرارتی، رزین به طور کامل از چوب خارج می شود و لازم نیست که نگران ترشح رزین در محیط های گرم باشید.

  • عایق حرارتی

آزمایشات نشان داده اند که هدایت حرارتی این محصول در مقایسه با چوب تصفیه نشده با گرما حدود ۲۰-۲۵٪ کاهش یافته است.

(پیشنهادی)  ضخامت ترموود

برای تولید ترموود باید از چه نوع چوب هایی استفاده شود؟

برای تولید ترموود باید از چه نوع چوب هایی استفاده شود؟

کاج ماده اصلی برای تولید این محصول است و Thermowood ساخته شده از چوب این درخت، کیفیت بسیار بالایی خواهد داشت.

یکی دیگر از چوب های مورد استفاده برای تولید ترموود، صنوبر می باشد که خواص و کیفیت محصول ساخته شده از این درخت تقریبا شبیه به کاج است. از نظر تولید، تفاوت اصلی صنوبر و کاج در وجود گره ها می باشد؛ صنوبر گره های کوچکتر اما نسبتاً سختی دارد و همین امر باعث می شود که در طی پردازش راحت تر شکسته شود.

از دیگر چوب های استاندارد برای تولید این محصول می توان به گردو، فندق، بلوط و سدر اشاره کرد که علاوه بر قیمت پایین، کار با آن ها بسیار آسان است و به علت رشد سریع، به راحتی یافت می شوند. این نکته را نیز در نظر داشته باشید که ترموود ساخته شده از درختان پهن برگ، به دلیل مقاومت و استحکام بالا نسبت به درختان سوزنی برگ کمی گرانتر است.

اصلی ترین ماده برای نصب چوب ترموود چیست ؟

  • بستن مکانیکی

به علت پردازش حرارتی، چوب نسبت به تقسیم کمی حساس تر می شود؛ به همین دلیل توصیه می کنیم برای استفاده از پیچ ها نهایت دقت خود را به کار بگیرید. پیچ ها باید از جنس استنلس استیل باشند.

  • چسباندن

شاید در صورت استفاده از چسب، Thermowood لکه دار شود؛ با این حال، زمان چسبندگی و فشرده سازی آن ۴-۶ برابر بیشتر از چوب های دیگر است. فراموش نکنید که دنبال کردن دستورالعمل های تولید کنندگان چسب می تواند سلامت ترموود را تضمین کند.

  • نصب – ضکنج

هنگام استفاده از یک عرشه چوبی توصیه می شود که آن را از سطح کمی دور نگه دارید تا میزان گردش هوا در زیر آن بهبود یابد. همچنین باید فاصله بین تابلوها باید حداقل ۶ میلی متر باشد تا تهویه هوا و تخلیه آب باران به خوبی صورت گیرد و برای فراهم شدن امکان حرکت، بهتر است دو انتهای صفحه ۱-۲ میلی متر از هم دور باشند.

  • نصب و تقسیم کردن

اگر قرار است ترموود تقسیم شود، باید از تیغ های مخصوص و تیز کمک بگیرید تا به بهترین شکل برش بخورد. اره کردن آن نیز به راحتی کار با چوب معمولی است و برای این کار باید از یک اره تیز و ریز دندانه دار استفاده شود.

(پیشنهادی)  درباره تاریخچه تولید ترموود چه می دانید؟

چوب ترموود چیست؟ و چگونه به کار گرفته می شود؟

منظور از درمان چوب ترموود چیست ؟

Thermowood یک انتخاب پایدار و بادوام برای نما، سایه بان ها و سایر کاربرد های خارجی و همچنین فضای داخلی می باشد و به دلیل اینکه یک چوب ۱۰۰٪ بدون رزین است، برای سونا نیز مناسب خواهد بود. اما این ماده برای حفظ کیفیت و سلامت خود نیاز به درمان دارد که در فضاهای داخلی و خارجی باید اقدامات ویژه ای برای محافظت از آن انجام داد.

  • درمان در فضای باز

برای حفظ رنگ قهوه ای زیبا، چوب ترموود باید قبل از نصب یا بلافاصله پس از نصب با یک لایه نازک تحت درمان قرار گیرد. درمان تابلوها با روغن، موم، چسب، لاک یا رنگ – که حاوی فیلتر UV است – می تواند رنگ قهوه ای محصول را حفظ کند.

  • درمان در فضای داخلی

در فضای داخلی می توان از رنگ های معمولی، روغن ها، موم ها و لاک ها استفاده کرد. برای سونا نیز استفاده از روغن پارافین کمک می کند تا رنگ ترموود حفظ شده و در برابر ناخالصی ها مقاومت داشته باشد.

  • استفاده از Thermowood بدون درمان سطحی

اگرچه ترموود پتانسیل کمتری برای نقص هایی مانند شکاف های ریز و ترک های سطحی دارد، اما در هر صورت بهتر است از یک روش درمانی برای محافظت از آن استفاده نمایید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نظر خود را در کادر زیر وارد کنید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

درصورت تمایل شماره تماس خود را وارد نموده تا کارشناسان ما با شما تماس بگیرند.