, ,

واتراستاپ حفره دار دیواری، یک عایق رطوبتی مدرن برای المان های سیمانی

واتراستاپ حفره دار دیواری یک عایق رطوبتی داخلی است که ورود آب بین دیوارها را کنترل کرده و سپس آن را به سیستم زهکشی یا پمپ هدایت می کند. این عایق رطوبتی با روش های آب بندی سنتی کاملا متفاوت است. در روش سنتی، هرگونه ورودی آب را با یک لایه سیمان یا دوغاب درزگیری می کنند و ماده درزگیر به علت شرایط محیطی رفته رفته از بین می رود، اما در این روش، ماده ضد آب طول عمر بالایی خواهد داشت.

قیمت خرید و فروش واتراستاپ حفره دار

مزایای استفاده از واتراستاپ حفره دار دیواری

  • به راحتی نصب می شود و انعطاف پذیر است.
  • بر خلاف روش های سنتی واترپروف کردن دیوار، مستعد ترک خوردن در زیر فشار هیدرواستاتیک خارجی نیست.
  • لرزش زمین تاثیری روی آن ندارد.
  • از همه مهمتر، اگر قصد دارید زیرزمین یا انبار خود را به عنوان یک اتاق دیگر(به عنوان مثال اتاق مهمانان) استفاده کنید، می توانید با استفاده از این عایق رطوبتی دیوار آن را ضد آب نمایید.
  • این محصول به سبب شیار هایی که روی آن قرار گرفته است، به راحتی با بتن پیوند خورده و یک سطح آب بندی شده محکم را ایجاد می کند.
  • این عایق رطوبتی به علت دارا بودن خاصیت کششی، حتی در صورت جابجایی بتن نیز آسیب نمی بیند و همچنان خاصیت ضد آب بودن خود را حفظ می کند.

نکاتی که قبل از استفاده از واتراستاپ حفره دار دیواری باید بدانید

  • ماده واترپروف، ترکیبی از موادی است که برای جلوگیری از نفوذ آب به المان های یک ساختمان یا فضاهای پایان یافته آن استفاده می شود.
  • هدف اصلی از واترپروف کردن، بالا بردن مقاومت در برابر فشار هیدرواستاتیک ناشی از رطوبت و مایعات است.
  • واتراستاپ حفره دار دیواری از پلاستیک ضد آب، لاستیک یا مواد پارچه ای روکش دار تشکیل شده است. این مواد در یک سیستم مورد استفاده قرار می گیرند تا از ورود آب به پایه ها، سقف ها، دیوارها و زیرزمین ها جلوگیری کنند.
(پیشنهادی)  قیمت واترپروف نمای ساختمان و عایق رطوبتی مناسب برای آن

قیمت خرید و فروش واتراستاپ حفره دار

کاربرد های واتراستاپ حفره دار دیواری

  • استفاده در پروژه های دفع آب و فاضلاب
  • مخازن نگهداری از آب
  • سدها، کانال ها، تونل ها
  • پل ها و عرشه های جداشونده
  • دیوار و اسلب
  • زیرزمین ها و فونداسیون ها

و…

نحوه به کارگیری واتراستاپ حفره دار دیواری به عنوان عایق رطوبتی

بسته به نوع مفاصل ، ممکن است انواع مختلفی از واتراستاپ مانند PVC حفره دار مورد استفاده قرار گیرد. ویژگی اصلی این محصول این است که در دو مرحله به کار گرفته خواهد شد، به این صورت که ابتدا لایه اول بتن ریخته می شود و پس از به کارگیری واتراستاپ، لایه بعدی را می ریزند.

انتهای اتصالات به صورت مربع یا به شکل زاویه مورد نظر بریده شده و با استفاده از یک روش جوش آبگیر مخصوص در امتداد هم قرار می گیرند. در انتها با استفاده از آهن جوش تا نقطه ذوب گرم می شوند. سپس آنها را به هم وصل می کنند تا یک واتراستاپ مداوم تشکیل شود. واتراستاپ حفره دار دیواری به علت وجود حفره ها، در برابر انبساط سطوح بتنی مقاومت بالایی دارد.

نکات مهم

  1. هنگام نصب این عایق رطوبتی، باید بتن ریزی را با سرعت پایین انجام دهید تا از روی سطح جابجا نشود.
  2. برای اینکه واتراستاپ حفره دار دیواری در سر جای خود محکم شود، از گیره های مخصوص اتصال آن استفاده نمایید.

 

محل نصب واتراستاپ

واتراستاپ حفره دار دیواری، برای سازه هایی استفاده می شود که احتمال انقباض و انبساط در آن ها زیاد باشد، چراکه به علت وجود حفره روی واتراستاپ، قابلیت تغییر شکل آن بالا است و با جابجایی بتن آسیب نمی بیند. بسته به نوع ساختار، ماده ضد آب را می توان در قسمت داخلی (منفی)، نمای بیرونی (مثبت) یا در مکان های غیرقابل دسترسی توسط افراد (قسمت کور) اعمال کرد.

(پیشنهادی)  عایق دو جزئی پایه سیمان Inter Lux

واتر استاپ حفره دار کفی یست

سمت مثبت

عایق رطوبتی مثبت به صورت خارجی در یک سازه اعمال می شود و به دلیل قرار گرفتن در معرض خاک یا شرایط آب و هوایی، اطراف آن را مرطوب می کنند. ضد آب کردن مثبت یک مرحله اساسی در ساخت و ساز است، زیرا علاوه بر جلوگیری از نفوذ رطوبت، از اجزای سازه از جمله بتن و فولاد محافظت می کند. همچنین می تواند مقاومت بتن را در برابر مواد شیمیایی خورنده نیز بالا ببرد. یکی از معایب ضد آب کردن مثبت این است که واتراستاپ پس از ساخت و ساز غیرقابل دسترسی می باشد، مگر اینکه از هزینه های تخریب سطح چشم پوشی شود. از عایق بندی مثبت زمانی استفاده می شود که سطح در معرض خاک، چرخه یخ زدگی و رطوبت داخلی قرار داشته باشد.

سمت منفی

عایق رطوبتی منفی در قسمت داخلی یک سازه اعمال شده و از ورود آب به فضا جلوگیری می کند. این مدل از واترپروف کردن بیشتر به منظور نگهداری از آب استفاده می شود، به این صورت که رطوبت را در داخل بستر حفظ می کند. از جمله معایب این روش می توان به خوردگی آرماتورهای بتنی و فولادی اشاره کرد. با توجه به تعاریف فوق، چنین واتراستاپی باید قادر به تحمل فشار هیدرواستاتیک آب باشد.

سمت کور

منظور از ضد آب کردن قسمت کور این است که واتراستاپ پس از عملیات واترپروف کردن در دسترس نباشد. بنابراین، آب بندی کردن قسمت کور دیوار باید قبل از بتن ریزی کامل انجام شود.

به طور کلی، عایق کاری مثبت موثرترین شکل ضد آب کردن ساخت و سازهای جدید است. استفاده از روش ضد آب کردن منفی احتمال ورود مواد زیرزمینی یا مواد شیمیایی به زیر بستر و در نتیجه خراب شدن بتن و خوردگی آرماتورهای فولادی را افزایش می دهد.

(پیشنهادی)  آب بندی استخر با مواد نانو و ایجاد یک عایق رطوبتی مقاوم

جهت مشاهده قیمت انواع واتراستاپ کلیک نمایید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نظر خود را در کادر زیر وارد کنید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

درصورت تمایل شماره تماس خود را وارد نموده تا کارشناسان ما با شما تماس بگیرند.