عوامل مهم در تعیین قیمت شاخه ترموود چیست؟؟؟

عوامل تاثیرگذار بر قیمت شاخه ترموود

قیمت شاخه ترموود Thermowood branch price متاثر از عوامل زیادی است که در ادامه این مطلب قصد داریم در این مورد به بحث بپردازیم. برآورد هزینه پایانی ترموود بر اساس متر مربع می باشد. ضخامت و قطر چوب حرارت دیده  معیاری مهم است که تاثیر مستقیمی در قیمت دارد. یعنی هر اندازه ضخامت و قطر ترموود افزایش یابد قیمت شاخه ترموود نیز بیشتر خواهد شد و بالعکس.

کشور فنلاند به عنوان تولید کننده و معرفی کننده چوب حرارت دیده در جهان نرخ ترموود را بر اساس مترمکعب برآورد می نماید. البته در برخی شرایط و در مورد الوارها با توجه به اندازه و ابعاد و همچنین مقدار ضخامت از متر طول بهره می گیرند در واقع در هر دو روش یاد شده با انجام محاسبات به یک نتیجه قطعی خواهیم رسید. همانگونه که در بالاتر نیز اشاره شد در ایران از مترمکعب برای براورد هزینه استفاده می شود.

در ایران برای سهولت در انجام ارزیابی ها و برآورد قیمت شاخه ترموود مصرف شده در نمای بناها و همچنین کف سازی ها از واحد متر مربع استفاده می شود. این واحد اندازه گیری گزینه ای بسیار مناسب برای محاسبات مربوطه می باشد. طراحان و یا مدیران اجرایی می توانند بر اساس طرح موجود به راحتی میزان ترموود مصرفی را محاسبه کنند. در بعضی از سازه های ساخته شده ترموود مانند پرگولا، آلاچیق، لوورها و نرده ها استفاده از واحد متر طول کاربرد بیشتری دارد.

لیست قیمت ترموود

 

فیمت شاخه ترموود در شرکت عمران مال به صورت روزانه ارائه می شود و از واحد های متر مربع و طول متر استفاده می شود. شما می توانید با مشاوران و کارشناسان شرکت تماس حاصل نموده و از خدمات و مشاوره رایگان و حتی بازدید ازنمونه  محصولات در دفتر مرکزی شرکت بهره مند شوید.

عوامل مهم در تعیین قیمت شاخه ترموود چیست؟؟؟

عوامل تاثیرگذار بر قیمت

 

ترموود یک نوع چوب طبیعی فراوری شده می باشد. مواردی مانند نوع و چگونگی ماده اولیه، درجه کیفی و مرغوبیت آن بر تولید محصول نهایی تاثیر مستقیم دارد. در واقع مواد اولیه ترموود، تنه درخت یا الوارهای خشک شده و به دست آمده از درخت می باشد که قیمت آن متاثر از عوامل دیگری است. یکی از این عامل های تاثیر گذار سن درخت می باشد، معمولا الوارهای مربوط به درختان ۴۰ تا ۷۰ ساله بهترین گزینه برای تولید چوب حرارت دیده می باشند. لازم به یادآوری می باشد که برای تولید ترمو وود از بخش میانی استفاده می گردد. کاج ها بهترین گزینه برای تولید چوب های حرارت دیده هستد، چون دارای طول های ۲۰m  هستند و بیشتر از ۱/۳  از بخش میانی آن برای تولید چوب ترمووود استفاده می شود که جزء بهترین و گران قیمت ترین ترموودها می باشد.

در واقع قیمت شاخه ترموود تاثیر پذیر از موارد زیر می باشد

 

  • نرخ عناصر اولیه که با توجه به درجه بندی مرغوبیت از لحاظ A,B,C می باشد و قطعا می دانید که ترموود گرید A بهترین و مرغوب ترین و گران ترین نوع ترموود می باشد.

 

  • کوره هایی که برای حرارت دهی به چوب طبیعی طراحی شده است به سوخت هایی مانند نفت و گاز نیاز دارند و بهای این ها نیز از عوامل تاثیر گذار بر قیمت شاخه ترموود می باشد. در کشوری مانند فنلاند نرخ مواد سوختی تحت تاثیر بعد مسافت میان کارخانه و مراکز سوختی می باشد. به عنوان مثال در بخش هاش شمالی این کشور هزینه سوخت زیاد می باشد اما در بخش های جنوبی شرایط بلعکس است.

 

  • چگونگی عملیات فراوری، ماشین کاری و ….. که متاثر از عواملی مانند دقت، تجهیزات و تکنولوژی پیشرفته و مدرن می باشد.

 

با بررسی آنچه که در بالا بیان شد به این نتیجه می رسیم که برآورد قیمت شاخه ترموود کار بسیار سختی نیست و می توان با بررسی عوامل یاد شده  تا حدود بیشتر از سی درصد از قیمت کل را تعیین نمود.

 

قیمت شاخه ترموود

 

در پایان قدردان همراهی شما هستیم و امیدواریم ارائه این مطلب برایتان مفید بوده باشد.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نظر خود را در کادر زیر وارد کنید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

درصورت تمایل شماره تماس خود را وارد نموده تا کارشناسان ما با شما تماس بگیرند.