کیفیت رنگ ترموود و ارتباط آن با قیمت رنگ ترموود

قیمت رنگ ترموود وپروسه رنگ نمودن ترموود

قیمت رنگ ترموود Thermowood paint price یکی دیگر از موارد تاثیر گذار بر قیمت نهایی ترموود است. همانگونه که می دانیم ترموود چوب طبیعی است که در فرآیند تیمار حرارتی قابلیت ها و توانایی های ویژه ای را کسب نموده است یا به عبارتی چوب بهبود یافته ای که عاری از هر گونه نقاط ضعف و معضلات الوارهای عادی می باشد. از جمله خاصیت های این چوب بهبود یافته توان مقاومتی بسیار بالا و استحکام بی نظیر آن است. از آنجایی که استفاده از چوب و سازه های چوبی بسیار در زندگی مردم اثر گذار بوده است از قدیم الایام تلاش هایی برای استفاده بهینه این محصول می شده است. تا اینکه کشور فنلاند موفق به ارائه تکنولوژی پیشرفته و مدرنی شد که چوب را همه جوره برای به کارگیری های مختلف آماده می سازد و این تکنولوژی توانایی ترموود نمودن چوب می باشد.

یکی از مراحل تکمیلی و پایانی ترموود نمودن، استفاده از لایه های رنگ بر روی ترموود می باشد. این عملیات نیز گام تکمیل کننده دیگری برای مقاوم نمودن این محصول است. به کارگیری این پوشش ها در راستای زیباتر نمودن و افزایش پایداری این چوب ها یک الزام می باشد. در این باره علاوه بر قیمت رنگ ترموود، باید این رنگ ها سازگاری لازم را با شرایط محیطی و جوی زندگی انسانها و همچنین نوع سلیقه و خواست آنها داشته باشد.

این رنگ های مخصوص چوب حرارت یافته را در مقابله با اشعه UV خورشید مقاوم می نمایدو از تغییر در ساختار ظاهری ترموود ممانعت می کندو و همچنین سبب افزایش براقیت و جلوه چوب می شود.

(پیشنهادی)  روغن ترموود چیست و چه کاربردی دارد؟

 معرفی انواع رنگ های موجود

رنگ هایی که مخصوص ترموود تولید شده اند گزینه ای مناسب برای مقاوم تر کردن محصولاتی است که قصد استفاده از آنها را محیط های باز و خارج از فضای ساختمان داریم می باشد. این فراورده ها در دو گروه رنگ های بر پایه آب و محصولات پایه روغنی تولید و به بازار عرضه شده اند که در ادامه توضیحات بیشتری را ارائه خواهیم داد.

قیمت رنگ ترموود و معرفی انواع رنگ های موجود در این زمینه

قیمت رنگ ترموود و تاثیر آن برنگ های پایه آب

این محصولات در یک بازه ۲۰ رنگی تولید و به بازار عرضه می شود. رنگ هایی برپایه آب، که تا قطر ۳cm به طرف مغز چوب نفوذ می کنند و با وجود این هیچ نوع لایه ای از خود به جای نمی گذارند. در نتیجه این قابلیت ها ترموود با گذشت زمان و مواجه با نورخورشید پوسته پوسته نمی شود و همچنین تغییر رنگ نخواهد داد. از این فراورده ها بیشتر برای ترموودهای استفاده شده در دکوراسیون ها، نمای سازه ها و دیگر المان های ساخته شده با ترموود می باشد.

قیمت رنگ ترموود و اثرات آن بررنگ های پایه روغن

این فراورده ها بی رنگ هستند و غالبا برای استفاده در ترموود هایی که در کف استفاده می شوند و همچنین پوشش دهی سخت چوب ها می باشد. این محصولات را می توان با نوع پایه آب نیز بر روی ترموود استفاده نمود و از رنگ دانه هایی آن نیز بهره برد و رنگ مورد نظر را بر سطح اعمال کرد. این رنگ ها سخت چوب های مقاوم را مقاوم تر می کنند. بعد از اینکه ترموود با این رنگ ها پوشش دهی شود توان بسیار زیادی در برابر اشعه uv خواهد داشت و همچنین در مواجه با شرایط آب و هوایی مختلف بسیار پایدار خواهند بود. این محصولات همچنین به الیاف و طرح و نقش طبیعی چوب صدمه ای وارد نمی کنند.

(پیشنهادی)  ترموود های مقاوم با لاک ترموود مقاوم تر می شوند

کیفیت رنگ ترموود و ارتباط آن با قیمت رنگ ترموود

پروسه رنگ نمودن ترموود

پروسه رنگ کردن چوب های حرارت دیده در چند مرحله انجام می شود که حداقل فاصله زمانی هر یک از آنها یک شبانه روز یا ۲۴ ساعت می باشد. در پایان این پروسه می توان اطمینان داشت که ترموود در برابر خطراتی مانند اشعه خورشید و رطوبت و پوسیدگی ایمن شده است.

  • در گام نخست ترموود را در محفظه هایی پر شده از ماده base غوطه ور می کنند و سپس ترموود را به مکان دیگری برای خشک شدن انتقال می دهند که ۲۴ ساعت زمان نیاز دارد.
  • در مرحله بعد از پوشش رنگی که با نظر مشتری انتخاب شده است استفاده می نمایند و تمامی سطوح ترموود را با آن رنگ می کنند و در پایان این مرحله ترموود پوشش داده شده را به مکان مناسبی برای خشک شدن منتقل می کنند.
  • برای حصول نتیجه بهتر بعد از گذشت ۲۴ ساعت از رنگ کاری اولیه و مطمئن شدن از خشک بودن ترموود با دیگر آن را با ماده رنگی رنگ می کنند.
  • در مرحله پایانی فرمول top coat را روی ترموود اسپری می نمایند و بعد از خشک شدن ترموود آماده ارسال و استفاده می باشد.
  • در پایان لازم است گفته شود که رنگ نمودن چوب های حرارت دیده مرحله پایانی و تکمیل کننده در پروسه تولید می باشد. قیمت رنگ ترموود را با کیفیت آن مقایسه نمائید و سعی کنید که از رنگ های مرغوب استفاده کنید.

در پایان از همراهی شما سپاسگزاریم و امید است مطلب ارائه شده برایتان مفید بوده باشد.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نظر خود را در کادر زیر وارد کنید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

درصورت تمایل شماره تماس خود را وارد نموده تا کارشناسان ما با شما تماس بگیرند.