معرفی عایق نانو جایگزین ایزوگام و ویژگی های منحصر به فرد آن

معرفی عایق نانو جایگزین ایزوگام 

معرفی عایق نانو جایگزین ایزوگام 

عایق نانو جایگزین ایزوگام فراورده ای مدرن در راستای آببندی سازه ها می باشد و جایگزین بسیار مناسبی برای محصولات سنتی مانند قیر و ایزوگام است. در راستای عایق بندی بخش های مختلف یک سازه مسئله بسیار مهمی که باید مورد توجه و اهمیت قرار داده شود میزان بارهای زنده وارد شده به ساختمان می باشد.

نیروها و فشارهای حاصله از این بارها سبب پدیدار شدن لرزش هایی در سازه می گردد که پیوسته عامل ایجاد تکانه و لرزه در بناها است که در نتیجه این تکانه ها به مرور زمان در قسمت هایی از سازه که مواد و مصالح استفاده شده از ضریب کششی و الاستیسیته پائینی برخوردار هستند دچار ترک و درزهای بسیار ریزی می شوند که در جهت فشارهای وارد آمده پدیدار می شوند. این مطالب را به این دلیل در این قسمت بیان می نمائیم که با گذشت زمان آب و رطوبت به درون این درزها و ترک ها نفوذ کرده و در دوره های سرما و یخبندان آب ها یخ نموده و سبب ایجاد خرابی های بیشتری در سازه می شود و در اینجاست که به اهمیت استفاده از محصولات آببندی مرغوب و با کیفیت در سازه ها پی می بریم. در این مطلب قصد داریم در رابطه با عایق نانو جایگزین ایزوگام صحبت نمائیم پس در ادامه با ما همراه باشید.

معرفی عایق نانو جایگزین ایزوگام 

عایق نانو جایگزین ایزوگام

استفاده از محصولات عایقی که امروزه به جای ایزوگام و قیر به کار می رود، با عنوان نانو عایق های رطوبتی شناخته می شود که با بهره گیری از دانش مدرن روز توانسته است در مدت بسیار کمی طرفداران زیادی برای خود دست و پا نماید. هر چند با توجه به حضور بسیار سریع این محصول به بازار فراورده های عایقی و نبود اطلاعاتی کامل در این باره نیاز به مطالب کارشناسی شده بسیار احساس می گردد تا استفاده کنندگان از عایق نانو جایگزین ایزوگام بتوانند با عناصر و مواد موجود در ساختار آن بیشتر آشنا شده و اطلاعات بیشتری در رابطه با نحوه استفاده و اصول مربوطه داشته باشند. عواملی مانند تهیه مواد اولیه از خارج کشور و نبود دانش و آگاهی لازم وارد کنندگان در رابطه با ویژگی ها و مشخصات فنی و همچنین ویژگی های جغرافیایی، بیشتر استفاده کنندگان از عایق نانو دچار یک نوع آشفتگی و سردرگمی و یا به عبارت دیگر سلب اعتماد آنها از این فراورده شده است.

(پیشنهادی)  شاتکریت

در راستای استفاده از مواد نانو آنها را با ملات های سیمانی و بتنی مختلط کرده و فراورده به دست آمده را در مکان هایی مانند پشت بام و سرویس های بهداشتی برای آببندی استفاده می نمایند. استفاده از این محصول به این روش کاربری بسیار خوبی در راستای افزایش سرعت انجام عملیات اجرایی پروژه ها و پدید آمدن روش های مطمئن و مدرن در رابطه با بحث آببندی دارد. ساختار این فراورده ها از عناصر نانو و چسب های مختلفی که دوام و قدرت اتصال بسیار بالایی دارند ساخته شده است که احتمال رخنه و ورود آب به درون ملات ها و سیمان های استفاده شده در سطوح را به صفر می رساند. افزون بر استفاده از عایق نانو جایگزین ایزوگام در ملات های سیمانی و افزایش بالقوه قابلیت آببندی آنها می توان در راستای افزایش بهره وری و ضریب اطمینان از محصولاتی مانند سنگ، سرامیک و کاشی به عنوان نوعی تکمیل کننده در اجرای عملیات آب ببندی در سازه ها در کنار ملاتهای سیمانی نانو از آنها بهره گرفته و دوام و طول عمر آنها را معادل دوام سیمان افزایش داد. (محصول پیشنهادی : عایق سفیدبام)

هزینه های مربوط به عایق نانو جایگزین ایزوگام

هزینه های مربوط به عایق نانو جایگزین ایزوگام

در حقیقت در صورتی که شما از ملات سیمانی و بتنی نانو برای عایق نمودن سطوح متفاوت در یک سازه استفاده نمائید و در کنار آن از ملات های زیر ساز برای اتصال کاشی استفاده نمائید و یا اینکه ازسیمان کاری سطوح بهره ببرید و برای بند کشی این اتصالات از فراورده های با قابلیت نانو استفاده کنید در واقع چند پوشش دهی را انجام داده اید که همگی آنها قابلیت آببندی دارند.  در پایان بهای تمام شده تمامی این مراحل قابل مقایسه با هزینه های مربوط به قیر یا ایزوگام نیست و بسیار کمتر می باشد و به عبارتی بسیار به صرفه می باشد.

(پیشنهادی)   معرفی رنگ عایق استخر و ویژگی های آن

استفاده از این راهکار آببندی در سازه ها به زمان زیادی برای اجرا نیاز ندارد و به سرعت در اجرا شناخته می شود و همچنین از لحاظ کاهش در هزینه ها و نبود هزینه اتصال و چسباندن در مقایسه با روش های سنتی ارجح تر و به صرفه تر می باشد. با توجه به اینکه نانو پلیمرها زمان زیادی در طبیعت دوام می آورند و پروسه تحلیل و تجزیه آنها به طول می انجامد دوام و ماندگاری بالایی دارند بر خلاف استفاده از قیر یا ایزوگام که خیلی زود می پوسند و آببندی سازه را با مشکل مواجه می نمایند.

عایق نانو جایگزین ایزوگام و عایق صددرصدی تمامی قسمت های ساختمان

عایق نانو، عایق صددرصدی تمامی قسمت های ساختمان

علاوه بر تمامی ویژگی های عایق نانو که تا کنون گفته شد می توان به قابلیت صددرصد و کامل در آب گریز نمودن تمامی قسمت های سازه اشاره نمود، و این در حالی است که متریال های سنتی این توان و ویژگی را ندارند به عنوان نمونه در آب گریز نمودن حمام و سرویس های بهداشتی که از پوشش های ایزوگامی استفاده می شود، ایزوگام در ارتفاعی ۷۰ cm در دنباله بدنه بالا می آید و اگر آب از سطوح پوشش داده شده با کاشی رخنه نماید و بر روی پوشش های ایزوگامی جمع شود با گذشت زمان ملات های سیمانی و بتنی به کار رفته برای اتصال کاشی ها آب و رطوبت وارد شده را به خود جذب نموده و شاهد خواهیم بود که دیوارهای مشترک مابین سرویس ها با اطاق ها و مکان های دیگر نم زده و مرطوب شده اند.

(پیشنهادی)  خرید ماستیک پلی یورتان

علاوه بر این ها چنانچه در مقام مقایسه بخواهیم درباره این محصول با فراورده های آببندی نانو صحبت کنیم از مهمترین ویژگی های برجسته این محصول سهولت در استفاده و اجرا می باشد بر خلاف عایق های سنتی که اجرای آن به آتش و حرارت زیاد نیاز دارد و باید توسط افراد ماهر انجام شود. (محصول پیشنهادی : ژل میکروسیلیس)

در پایان از همراهی شما سپاسگزاریم  و امید است مطالب ارائه شده برای شما مفید بوده بشد.

 

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نظر خود را در کادر زیر وارد کنید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

درصورت تمایل شماره تماس خود را وارد نموده تا کارشناسان ما با شما تماس بگیرند.