عایق رطوبتی نانو

عایق رطوبتی نانو Nano waterproofing ، عبارتی است که نشان می دهد تکنولوژی و علم در زمینه ی عایق ها نیز پیشرفت چشمگیرداشته است. این پیشرفت باعث شده عایق های سنتی و قدیمی مانند قیر و ایزوگام کم کم صحنه را برای حضور آب بندهای نانو خالی کنند. همه ی ما به آسیب ها و ضررهایی که نم یا رطوبت می تواند به بار بیاورد واقف هستیم. یک عامل مخرب که می تواند سلامتی و زندگی ساکنین ساختمان را تحت تاثیر قرار دهد.

نم با نفوذ در ذرات میکروسکوپی  و مولوکولی مواد باعث تخریب و تضعیف مصالح ساختمانی می گردد. به روش هایی که با آنها بتوان از ورود آب به محل مورد نظر ممانعت کرد، عایق کاری گفته می شود. عایق نانو هم در این زمینه کمک کننده خواهد بود.

چرا مواد نانو ضد آب؟

 

در صورتی که آب بندی های ساختمان صحیح انجام نشود، باعث نمور شدن محیط می گردد. این مسئله یکی از عوامل تشدید کننده مشکلاتی مانند سرماخوردگی و رماتیسم در ساکنین این مکان ها است.

در صورت وجود نم و رطوبت در دیوارها و نداشتن عایق رطوبتی، املاح نمک که جزئی از اجزای تشکیل دهنده مصالح ساختمانی هستند در رطوبت حل می شوند و این انحلال به صورت سفیدک یا شوره بر روی سطوح ظاهر می گردد.  این شرایط باعث رشد قارچ ها می شود و در نهایت منجر به بوی بد و نامطبوع می گردد.

علاوه بر این ها تغییراتی مانند پوسیدگی و زنگ زدگی فلزات، نرم شدن و کنده شدن پوشش های گچی و آهکی و نرم شدن و باد کردن صفحات چوبی همه ی این تغییرات از نتایج نفوذ نم و رطوبت به مصالح ساختمانی است. گاهی اوقات با هزینه های سرسام آور بازسازی و مرمت روبه رو شده ایم که رطوبت عامل آن بوده است.عایق رطوبتی نانو گریزی مطمئن برای رهایی از این دردسرهاست.

 

انواع نانو عایق رطوبتی

 

یک مسئله مهم و قابل توجه در صنعت ساخت و ساز عایق نمودن اصولی و استاندارد ساختمان ها و سازه های ساخته شده است. عایق ها با توجه به نوع کارکرد آن به چند دسته تقسیم می شوند. حرارتی، رطوبتی، صوتی از جمله ی این دسته بندی ها هستند. عایق های حرارتی نانودر هر مکانی که استفاده شود از هدر رفت انرژی ممانعت می کنند در واقع بهینه نمودن مصرف انرژی مهمترین کارکرد آن است. به عنوان نمونه در نما کاری برج های بلند به این منظور ازاین فراورده استفاده می شود همچنین در لوله های موتورخانه ها، کانتینرها، اطاقک های قطار، دود کش های حرارتی و …

در ادامه بحث توضیحات بیشتری درباره پودر نانو ضد آب و شکل های دیگر این محصول ارائه می شود.

 

باعایق رطوبتی نانو بیشتر آشنا شویم

 

باعایق رطوبتی نانو بیشتر آشنا شویم.

 

(پیشنهادی)  نانو مایع ترمیم کننده

تکنولوژی نانو فناوری و دانش پیشرفته ای است که امروزه در تمام علوم و رشته ها حرفی برای گفتن دارد. این دانش، یک آب بند بسیار مقاوم و پایدار در برابر نفوذ رطوبت است و در فعالیت ها و امور متفاوت از جمله صنعت ساخت و ساز بسیار مورد توجه است. برای تولید عایق رطوبتی نانو مواد اولیه متفاوتی در اندازه های نانومتری وسطوح متفاوت مولکولی با ارتباط گرفتن با هم پیوند پلیمری می سازند.

اگر تصور شما از عایق رطوبتی نانو این است که آنها هم مانند آب بندهای سنتی یک سطح پوششی ضخیم هستند، باید گفت که اینگونه نیست. مواد واترپروف کننده نانوهیچ گونه پوشش و آستری بر روی سطوح ایجاد نمی کند و رنگ نانو ضد آب و چسب نانو ضد آب نیز به بازار آمده است. فرمول شیمیایی آن به گونه ای است که جذب سطح مورد نظر شده و بخشی از ساختار آن می گردد. در این شرایط با اسپری نمودن این محصول به سطح مورد نظریک لایه نازک بر روی سطح انتخابی تشکیل می شود.

این محصول پلیمری بر مبنای پایه آبی سیلیکونی می باشد یعنی محصولی که هیچ ضرری برای طبیعت و جانداران نداردو یک هم زیستی مسالمت آمیز باطبیعت دارد، این یکی از قابلیت های مهم عایق رطوبتی نانو است همچنین بهداشتی بودن این فراورده قابلیت دیگری است که با خیال راحت می توانید از آن بهره ببرید.

 

تعریفی استاندارد و اصولی از عایق کاری رطوبتی

 

آب بندی یعنی بهره گیری از یک سری مواد و مصالح به منظور ممانعت از نفوذ آب و نم درساختمان. در این میان، قیمت مایع نانو ضد آب نیز بسیار به صرفه است. به همین دلیل به راحتی می توانید آن را برای واترپروف کردن ساختمان استفاده کنید.

در بخش الزامات عمومی ساختمان مباحث ملی ساختمان ایران عایق بندی ساختمان را این چنین تعریف نموده اند : حراست و نگهداری از ساختمان ها در مقابل بارش برف و باران و رطوبت خاک یک الزام است. عایق نمودن  در برابررطوبت باید برای کف ساختمان که در ارتباط با سطح نمناک است، پشت بام های مسطح، کف مکان های بهداشتی در طبقه ها، دیوارهای پارکینگ ها و جداره های زیر زمین در ارتباط با زمین های مرطوب، بدنه و دیوارهای استخر و سایر مکان هایی که در ارتباط با آب هستند انجام گیرد.

نماهای ساختمان ها که در برابر نزولات جوی هستند باید عایق گردند. در یک ساختمان هر جا که شیرآلات آب استفاده شود باید کف فضای مربوط به آن به بهترین شیوه در آب گریز  گردد. بهترین و مناسب ترین راه حل برای دستیابی به اهداف فوق استفاده از عایق رطوبتی نانو است.

 

مواد نانو ضد آب را در کجا استفاده کنیم؟؟؟

 

عایق ضد اب نانورا در کجا استفاده کنیم؟؟؟

 

عایق رطوبتی نانوبرای مقابله با آسیب ها و ضررهای که رطوبت از خود بر جای می گذارد طراحی شده است بنابراین در نقاطی که در ارتباط با آب و نم حاصل از آن هستند مانند سرویس های بهداشتی، پشت بام، استخرها، پایه های مربوط به ستون برق، پایه های پل، واتر پروف نمودن نما، آب گریز کردن کف کارخانجات و فروشگاهها، چاله های مربوط به خطوط انتقال نفت و گازو … استفاده می شود.

(پیشنهادی)  چسب بتن اب بندی

تفاوت عایق های سنتی با عایق رطوبتی نانو در چیست؟؟؟

 

قیر و گونی روشی سنتی است که از قدیم الایام برای آب بندی پشت بام و مکان های دیگر در داخل ساختمان برای ایمن ماندن از آسیب های رطوبت ونم از آن استفاده می شده است. یک محصول جامد که قبل از استفاده باید شرایط لازم را فراهم نمود. شرایطی از قبیل تمیز نمودن محیط، اندازه گیری مکان مورد نظر، روشن نمودن آتش و تبدیل قیرجامد به مایع که با توجه به نحوه و روش کار احتمال آتش سوزی و خطر سوختگی وجود دارد.

با این حال این محصول توان مقاومتی بسیار بالایی در مواجه با برف و باران ندارد و مصلح بودن به راهکارهایی برای مقابله با چکه نمودن سقف خانه ها همیشه یک چالش بوده است. آب بند دیگری با نام ایزوگام  نیز همانند قیروگونی نقاط ضعفی دارد و در برابر حجم زیاد باران یا آب توان پایداری زیادی ندارد. در زمان بارش برف باید زود پشت بام ها را از برف پاک کرد تا آب به سقف نفوذ نکند.  همچنین در زمان چسباندن این آب بندها باید سطح کاملا تمیز و خشک باشد در صورت وجود رطوبت در سطح این محصولات به سطح نمی چسبند.

مزایای استفاده از عایق رطوبتی نانو

 

مزایای استفاده ازعایق ضد اب نانو

 

زمانی که قصد استفاده از عایق رطوبتی نانو را دارید مهم نیست جنس سطح زیرین شما از چیست. فلز، بتن، سنگ و سرامیک، آسفالت و هر نوع پوشش دیگری که باشد این محصول به راحتی با آن اتصال پیدا می کند و به سطح می چسبد. در مقابل آفتاب شدید و پر حرارت تابستان بر خلاف ایزوگام، داغ نمی شود،باد نمیکند و از بافت زیرین جدا نمی گردد. ضد آب نانو مزایا و ویژگی های مثبت زیادی برای استفاده دارد که در این مطلب تعدادی از آنها را بیان می نمائیم.

 

  • ماندگاری و طول عمر بالا

 

  • کاهش هزینه و مقرون به صرفه بودن

 

  • به راحتی تمیز می گردد.

 

  • داشتن ویژگی ضد کپک، شوره و قارچ

 

  • ممانعت از تغییر رنگ با گذشت زمان

 

  • توانایی نفوذ تا عمق سطوح و آب بند نمودن عمیق سطح

 

  • توان پایداری در برابر اشعهUV

 

  • امنیت بالا و غیر قابل اشتعال بودن

 

  • حجم و وزن سبک و قابلیت انجام آب بندی سطح با سرعت بالا

 

  • ممانعت از ایجاد ترک یا شکستگی با بتن و ملات های گچی یاسیمانی
(پیشنهادی)  واتراستاپ حفره دار دیواری، یک عایق رطوبتی مدرن برای المان های سیمانی

 

  • قابلیت استفاده بر روی سطوح سنگ و سرامیک و موزائیک بدون اینکه باعث آسیب یا لق شدگی در این سطوح گردد.

 

  • عایق رطوبتی نانوبه راحتی بر روی سطح مرطوب قابل استفاده است.

 

  • توان پایداری بالا در برابر برف و آب جمع شده بر روی آن

 

  • در شرایط متغییر دما هیچ آسیبی نمی بیند. داغ نمی شود و از سطح زیرین خود جدا نمی شود و همانند قیر در برابر آفتاب باد نمی کند.

 

میزان مصرف عایق رطوبتی نانو

 

باتوجه به میزان برامدگی یا فرورفتگی سطحی که قصد داریم آب گریز نمائیم، هر لیتر از عایق رطوبتی نانو ۲تا۳.۵ متر از سطح را پوشش می دهد. البته در بدترین شرایط با توجه به جنس زیر کاراعداد و ارقام مربوط به پوشش دهی کمی متغیر است.

سطح بتنی یا سیمانی  ۲ متر

سطح آجری  ۲.۵ متر

سطح گچی یا آهکی   ۲.۵ متر

سطح سنگی   ۳ متر

روش مصرف  عایق رطوبتی نانو چگونه است؟

 

قبل از شروع به کار سطح مورد نظر را کاملا تمیز و عاری از هر گونه آلودگی از قبیل گرد وغبار، ذرات چربی و … نمائید. سپس عایق رطوبتی نانو را با استفاده از قلم مو یا پیستوله بر روی تمام سطح کار اسپری می نمائیم. باید کار به گونه ای انجام شود که تمام سطح را شامل شود. برای افزایش بهره وری و نتیجه کار مطلوب تر گزینه ی مناسب این است که محصول را در دو مرحله با فاصله زمانی ۱۰ دقیقه بر روی سطح کار انجام دهیم. بهترین دما برای انجام کار دمای بالای ۵ درجه سانتی گراد است.

پس ازاجرای دومرحله ای پوشش دهی سطح بامحصول آب بندی و خشک شدن آن، از استفاده ی دوباره ی عایق رطوبتی نانو اجتناب کنید چون سطح کار ما کاملا آب گریز شده است و اگر از این محصول استفاده نمائیم سطح کار ما شوره خواهد زد. از ترکیبات خودسرانه این محصول با فراورده های مشابه جداخوداری نمائید.

بسته بندی های عایق رطوبتی نانو

 

این محصول در گالن های ۱و۴و۲۰ لیتری وارد بازار می گردد. بسته بندی مربوط به گالن های یک لیتری آن شامل ۱۹ عدد است . البته این مقدار با توجه به نیاز و خواسته مشتری قابل تغییر است. همچنین قابلیت برند سازی و شخصی سازی آن با توجه به درخواست مشتری وجود دارد.

شرایط نگهداری از این محصول چگونه است؟

 

به منظور نگهداری درست از بسته بودن درب آن اطمینان حاصل نمائید. همچنین در مکانی به دور از نور مستقیم خورشید نگه داری کنید. اگر به هر دلیلی می خواهید آن را در محفظه ای غیر از گالن اصلی نگه داری کنید، از تمیز بودن ظرف جدید مطمئن شوید.

رنگ نانو چیست؟

رنگ نانو چیست؟

 

(پیشنهادی)  رزین سنگ

رنگ نانو یک نوع عایق رطوبتی نانو است که اجرای آن مانند رنگ نمودن یک سطح می باشد. این آب بند نیز یک جایگزین بسیار عالی برای ایزوگام و قیروگونی است. همچنین با مواد نانو تقویت شده و مقاومت و پایداری زیادی در برابر تغییرات محیطی  و نفوذ رطوبت دارد. طول عمر آن به صورت تقریبی ۱۵ سال بوده و دو ماده تشکیل دهنده آن کامپوزیت و رزین اکریلیک است.

این محصول را در جهت آب گریز نمودن سطوح حمام، استخرها و سرویس های بهداشتی و پشت بام ها بتنی یا آسفالت قابل اجرا است. در صورت استفاده از این محصول احتیاجی نیست که پوشش سطح زیر کار را تخریب نمائید. شما  می توانید سطح مورد نظر را با رنگ پوشش دهید و از خاصیت حایل بودن آن بهره ببرید.

چند نکته مهم اندر فواید عایق نانوها

 

تکنولوژی نانو و محصولات آن در عرصه عایق بندی این قابلیت را دارند که سطوح مختلف ساختمانی را در برابر نم و رطوبت، حرارت و حتی ضربه مستحکم نمایند. این محصولات بر خلاف محصولات مشابه سبک و فاقد وزن زیاد هستند وبه سرعت نیز نصب می شوند. یکی از مهمترین ویژگی های این محصولات هم زیستی و سازگاری با طبیعت و محیط می باشد. این محصولات به دو دسته بندی کلی حجمی و سطحی تقسیم می شوند. نوع سطحی را بر روی سطح استفاده می کنند و نوع حجمی را با توجه به فرمول به ملات اضافه می نمایند.

از اینکه تا پایان مطالعه این مطلب همراه ما بودید از شما سپاسگزاریم. امیدواریم مطالعه این مطالب برای شما مفید بوده باشد.

 

عایق رطوبتی نانو

 

 

سوالات متداول

چرا مواد آب بندی نانو نسبت به سایر محصولات مشابه طرفداران بیشتری دارند؟

اولین ویژگی آن بالا بودن کیفیت و طول عمر است. همچنین مقاومت دربرابر اشعه UV، قیمت مناسب، عدم آلودگی محیط زیست و سهولت در تمیزکردن نیز ازسایر ویژگیهای آن به شمارمی آید.

آیا می توان از رنگ نانو برای آب بندی استفاده کرد؟

این رنگ ها با طول عمر حداقل ۱۵ سال، می توانند تمامی سطوح را به خوبی آب بندی کنند.

برای محیط های بسیار گرم نیز کاربرد دارد؟

خوشبختانه مواد آ ب بندی نانو می توانند با هرنوع شرایط آب و هوایی سازگار باشند. اما در حین اعمال کردن باید دمای محیط ۵ درجه سانتیگراد باشد.

چگونه از آن نهایت بهره وری را داشته باشیم؟

بهترین کار این است که محصول را به صورت دولایه و با فاصله زمانی ۱۰ دقیقه اعمال کنید.

آیا برای حمام و سرویس بهداشتی نیز مناسب است؟

این محصول را می توان برای تمام نقاطی که در ارتباط با آب و رطوبت هستند استفاده کرد. علاوه بر موارد فوق، می تواند از هدر رفتن انرژی و گرمای ساختمان نیز جلوگیری کند.

16 پاسخ
  1. احمد شورودی گفته:

    سلام، پشت بام خانه من موزاییکه که زیر موزاییک ایزوگام شده ولی متاسفانه ،سقفم چکه میکنه ، اولا بفرمایید ، خودم میتونم اجرا کنم
    دوما تا چند سال ضمانت داره
    سوما برای سقف ۱۵۰ متر ، چقد هزینه خرید لازمه

    پاسخ
  2. زهره گفته:

    سلام.وقت بخیر. من یک ماده رقیق شده ضدآب نانو گرفتم که اسمش رو نانو کا۵۰۱ گفتن. ظاهرا در‌مناطقی مثل بوشهر خیلی در سقف ها استفاده میشه. من برای ضدآب کردن زیورآلات دستساز میخوام استفاده کنم. آیا برای پوست حساسیت زا نیست؟

    پاسخ
  3. جعفر گفته:

    سلام ببخشید این عایق رطوبتی نانو در شهرستان ها هم نمایندگی دارد مثلا در آذربایجان شرقی شهرستان اهر نمایندگی دارید. واگر ندارید چطور میتونیم نمایندگی بگیریم.
    با تشکر احمدی

    پاسخ
  4. وحید صفاری گفته:

    درود. برای نمای ساختمان، سنگ نما حیاط، سرویس ها، حمام، کف بام و کف حیاط و…. نیاز به نانو عایق از طریق اسپری کردن به وسیله پیستوله رنگ پاشی برقی خانگی دارم. لطفا چنانچه در یزد عامل فروش دارید جهت خرید راهنمایی بفرمایید
    زا خرید از طریقی نت و یا دیجی کالا لطفا

    پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نظر خود را در کادر زیر وارد کنید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

درصورت تمایل شماره تماس خود را وارد نموده تا کارشناسان ما با شما تماس بگیرند.