معرفی رنگ عایق استخر و ویژگی های آن

فراورده های عایقی و رنگ عایق استخر

معرفی رنگ عایق استخر و ویژگی های آن

رنگ عایق استخر فراورده ای تولید شده برای آب گریز نمودن استخرها است و ساختار آن از رزین های آکریلیک پایه آب فراوری شده است. این محصول با پوشش دهی درزها و ترک های موئینه که در نتیجه گیرش و سختی اولیه بتن ایجاد شده است سطحی یک دست و صاف را برای انجام عایقکاری و مواجه با آب و فشارهای هیدرولیکی ناشی از آن آماده می نماید. رنگ عایق استخر با قدرت اتصال و چسبندگی بالا، خاصیت ارتجاعی و توان پایداری در مواجه با عناصر شیمیایی گزینه ای قابل اتکا برای ضد آب نمودن استخر ها است. از دیگر ویژگی ها و خاصیت های این فراورده می توان به سمی نبودن، فاقد بو و عناصر قابل اشتعال، قابلیت اجرا بر روی تمامی سطوح و متریال های مختلف، ضد قارچ و ضد جلبک بودن اشاره نمود. (محصول مکمل : عایق دو جزئیچسب بتنچسب پودری )

معرفی رنگ عایق استخر و ویژگی های آن

این پوشش رنگی که از آنها با عنوان عایق رطوبتی استخر نیز نام می برند گزینه ای بسیار مناسب برای استفاده به جای محصولات سنتی مانند قیر و ایزوگام، صفحات پلیمری و … در راستای ایزولاسیون استخرها، محفظه ها و مخازن نگهداری و ذخیره آب آشامیدنی و همچنین ترمیم و بازسازی سطوح عایقی قدیمی می باشد. این محصول به سهولت و سرعت در استفاده شناخته می شود. این فراورده عایق کاری پایه نانو را می توان برای آب گریز نمودن سطوح محفظه ها و حوض های نگهداری و پروش آبزیان و همچنین استخرها کشاورزی استفاده نمود.

(پیشنهادی)  معرفی عایق نانو جایگزین ایزوگام و ویژگی های منحصر به فرد آن

رنگ عایق استخر (Pool insulation paint) فراورده ای با قابلیت انعطافی مناسب بوده و توان الاستیسیته آن سبب شده است که این فراورده در مواجه با تنش ها نه تنها پوسته پوسته و بریده نمی شود بلکه همانند فراورده های لاستیکی کش می آید و گیسخته نمی گردد. این توانایی سبب شده این رنگ پوشش دهنده نانو گزینه ای مناسب برای بهره گیری در سازه های آبی باشد. رنگ عایق استخر افزون بر توانایی هایی که تا کنون درباره آن گفته شد برای رنگ نمودن و محافظت از سطوح بتنی و سیمانی گزینه ای مناسب و کارامد می باشد چون با پوشش دهی بهینه سطوح سیمانی و بتنی از نفوذ و رخنه آب به لایه های زیرین ممانعت نموده و همچنین از رشد میکروارگانیسم ها، جلبک و خزه ممانعت می نماید.

از آنجایی که رنگ عایق استخردر ساختار خود از رزین های فراوری شده بر پایه آب بهره برده ومقاوم شده است قدرت اتصال و پیوند بسیار زیادی بر روی سطوحی مانند بتن، سیمان، آجر و فلز دارد و همچنین در مواجه با عوامل سایشی و نیروهای وارد شده از ضربه توان مقاومتی و استحکامی بالایی دارد.

ویژگی ها و مزیت های رنگ عایق استخر

ویژگی ها و مزیت ها

 

  • توان انعطافی بالا: این رنگ های ضد آب پس از اجرا و خشک شدن توانایی کششی زیادی داشته به گونه ای که در مواجه با تغییرات دمایی شدید و دوره های انجماد و انبساط شدید دچار درز و ترک نمی شود.
  • هزینه و قیمت مناسب: هزینه نهایی این فراورده در مقایسه با محصولات مشابه بسیار کمتر است و همچنین مخارج و بهای پرداختی مربوط به ترمیم و بازسازی های احتمالی کمتر می باشد.
  • سرعت در اجرای عملیات: فرایند اجرایی رنگ عایق استخر به سهولت و سرعت انجام می شود و همچنین در مدت زمان بسیار کمی به گیرش و سختی می رسد.
  • سازگار با طبیعت: با توجه به اینکه این محصول فرمولی بر پایه آب می باشد، هیچ لطمه و آسیبی به محیط زیست وارد نمی کندو کاملا دوستدار طبیعت است.
  • سهولت در اجرا: رنگ آب گریز استخر به راحتی قابل اجرا و عملیاتی شدن است و به مهارت و دانش ویژه ای نیاز ندارد. با استفاده از ابزاری مانند قلم مو، غلطک و پیستوله می توان استخر را با این فراورده آب گریز نمود.
  • قدرت اتصال و چسبندگی بهینه: این رنگ ها قابلیت اتصال و چسبیدن بالایی را به انواع سطح های آجری، سیمانی، بتن، فلزو … دارند.
  • توان مقاومت بالا در شرایط جوی: این محصول در مواجه با نزورات جوی و تغییرات دمایی با دامنه گسترده توان پایداری ایده آلی دارد و انسجام خود را از دست نمی دهد.
  • مقاوم در برابر اشعه خورشید: در مواجه با اشعه خورشید دافعه و ایستادگی بالایی دارد و در طول زمان رنگ و کیفیت آن پایدار است.
  • عایق رطوبتی: قابلیت برجسته و منحصر به فرد این رنگ ضد آب بودن صددرصد آن است. محصولی با توان نفوذ ناپذیری بالا برای فرآیند آببندی
  • بهداشتی و فاقد عناصر سمی: در ساختار و ترکیب این محصول هیچ گونه عناصر و ذرات وسمی به کار نرفته است و از این لحاظ سبب آلودگی استخر نمی شود و گزینه ای مناسب و کاربردی برای استخرهای آب آشامیدنی و پرورش ماهی است.
  • طول عمر زیاد: این محصول در مقایسه با دیگر فراورده های عایقی مشابه دوام و ماندگاری بیشتری دارد.
  • توان مقاومتی در مواجه با تغییرات دمایی : این محصول در دامنه دمایی -۳۰ تا ۲۰۰ درجه سانتیگراد توان تحمل و پایداری دارد.
(پیشنهادی)  استفاده از عایق رطوبتی مناسب جهت آب بندی استخر بتنی

افزون بر آنچه که تا کنون درباره توانایی های رنگ عایق استخر گفته شد این فراورده گزینه ای بسیار مناسب برای آببندی استخرها و حوض های نوساز یا دیگر سازه های آبی قدیمی می باشد که به نحوی دچار درز، ترک، شوره و … شده اند.

مشخصات فنی رنگ عایق استخر

مشخصات فنی رنگ عایق استخر

  • این فراورده به حالت مایع و در رنگ های آبی و سفید موجود می باشد البته با توجه به درخواست مشتری می توان در رنگ های دیگر نیز تولید نمود.
  • این محصول به صورت معمولی در مدت زمان ۲ تا ۳ شبانه روز کاملا خشک می شود البته این مدت زمان با توجه به شرایط آب و هوایی و دما متفاوت است.
  • در صورت نگهداری در بسته بندی های اولیه و باز نشدن از زمان تولید به مدت یک سال قابل استفاده و نگهداری است. البته باید در شرایط بهینه یعنی به دور از تابش نور خورشیدو دمای انجماد و یخ زدگی باشد.
  • میزان مصرف این مایع برای هر یک متر مربع ۱۰۰۰ تا ۲۰۰۰ گرم است. البته نوع سطوح زیر کار نیز تاثیر گذار خواهد بود.

چنانچه در زمینه فراورده های عایقی و رنگ عایق استخر نیاز به راهنمایی و مشاوره دارید می توانید به صورت رایگان با کارشناسان عمران مال تماس حاصل نمائید و اطلاعات لازم را در این زمینه کسب نمائید یا اینکه برای خرید به دفتر مرکزی شرکت مراجعه نموده و محصولی با کیفیت و مرغوب خریداری نمائید.

در پایان قدردان همراهی همیشگی شما عزیزان هستیم و امیدواریم مطالب ارائه شده برای شما مفید بوده باشد.

(پیشنهادی)  آشنایی با بهترین رنگ استخری نانو و کاربردهای آن

 

 

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نظر خود را در کادر زیر وارد کنید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

درصورت تمایل شماره تماس خود را وارد نموده تا کارشناسان ما با شما تماس بگیرند.