آشنایی با بهترین رنگ استخری نانو و کاربردهای آن

بهترین رنگ استخری نانو و کاربردهای آن

آشنایی با بهترین رنگ استخری نانو و کاربردهای آن

رنگ استخری نانو فراورده ای یک بخشی با کارایی زیاد و آماده برای استفاده می باشد، که در ساختار آن رزین های آکریلیک بر پایه آب با تکیه بر دانش نانو فراوری و تولید شده است. رنگ استخری نانو افزون بر پوشش دهی قسمت های مورد نظر تحت عنوان یک لایه رنگ سبب آب گریزی و عایق کاری سطح مورد نظر نیز خواهد شد.در سطوح بتنی و سیمانی در مراحل اولیه گیرش و سختی به دلیل جمع شدگی ملات ممکن است ترک هایی در سطح ایجاد گردد که به ترک های موئینه از آنها نام برده می شود ودر زمان عایق نمودن پر کردن و عایق نمودن این ترک ها مسئله ای مهم است. نانو پول پینت گزینه ای بسیار مهم برای پر نمودن این ترک ها می باشد و سبب می شود سطح مورد نظر به صورت یکدست و یکنواخت در آید و برای عملیات عایق بندی قسمت هایی که باید در برابر فشارها و نیروهای هیدرواستاتیکی و آب باشند آماده شود. محصولات عایقی نانو که برای استفاده در استخر به کار می رود با توجه به خواست مشتری در رنگ دانه های متنوعی تولید شده و در اختیار بازار قرار می گیرد، اما معمولا رنگ آبی آن بسیار پرمصرف تر است.

بهترین رنگ استخری نانو و کاربردهای آن

این پوشش های رنگی نانو عایق قابلیت انعطاف پذیری و الاستیسیته بالایی دارند و در مواجه با تکانه های سازه ای و درز برداشتن قشرهای پائینی پایداری زیادی دارند و چنانچه لایه های زیرین دچار ترک و درز شوند به دلیل قابلیت کش آمدن انعطاف نشان داده و پاره نمی شوند. اگر استانداردها و اصول لازم در زمان فرایند اجرا مخصوصا در مورد سطوح زیر کار اتخاذ شود این محصول دوام و ماندگاری بالایی داشته و پوشش رنگی لایه لایه نخواهد شد. رنگ استخری نانو دارای توان و قدرت چسبندگی

بالایی به سطوح زیرین است، در واقع با استفاده از این فراورده می توان هم زمان به چند هدف دست یافت:  پوشش دهی رنگی سطح، پر نمودن درزها و روزنه های موجود در سطح و عایق نمودن آن!!!

(پیشنهادی)  استفاده از واترپروف مایع به عنوان عایق رطوبتی در انواع سازه ها

از دیگر توانایی ها و قابلیت های منحصر به فرد این فراورده می توان به پایداری و توان مقاومتی زیاد در مواجه با تغییرات دمایی با دامنه گسترده اشاره نمود که این ویژگی دلیلی بر استفاده فراوان این متریال در شرایط متفاوت جوی و آب و هوایی می باشد. عایق مخصوص استخر با فناوری نانو محصولی کاملا سالم و بدون هیچ گونه ضرری برای سلامتی انسان و محیط زیست می باشد و برای آب های آشامیدنی نیز هیچ گونه عارضه خطرناکی ایجاد نمی کند. بنابراین استفاده از این محصول برای پوشش دهی انواع استخرها، حوض های کوچک، محفظه های نگهداری و ذخیزه آب گزینه ای مناسب می باشد. همچنین با در نظر گرفتن موارد بیان شده این رنگ ها را نیز می توان برای عایق نمودن استخرهای نگهداری و پرورش آبزیان استفاده نمود.

چنانچه سطوح زیرین کار توسط سیمان سفید و به صورت لیسه کشی شده اجرا شده باشد استفاده از رنگ استخری نانو بهترین انتخاب در مقایسه با دیگر رنگ ها برای پوشش دهی رنگی این سطوح می باشد. فام یا ته رنگ استخری نانو بر روی فرآیند رنگ آمیزی و میزان کیفیت آن هیچ گونه اثری نخواهد داشت و تنها برای تنظیم رنگ بندی استفاده می شود. یکی از الزاماتی که در مورد این فراورده رعایت آن توصیه می شود این است که در استخرهای عمیق و مرتفع بیشتر از ۶ متر این محصول استفاده نگردد، دلیل آن این است که در این عمق نیروهای هیدرواستاتیکی فشار دو برابری را به پوشش های رنگی وارد می نمایند که در نتیجه این نیروی وارد شده پوشش عایقی لایه لایه شده، باد کرده و از سطوح زیرین جدا می شود. البته در رابطه با استخرهای کم عمق نیز توصیه هایی وجود دارد مبنی بر اینکه در سازه هایی با ارتفاع کمتر از ۸۰ cm رنگهای عایقی نانو پایه آکریلیک گزینه ای مناسب برای استفاده نیستند چون این رنگ ها در ارتفاع کم آب می شکنند و ضایع می شوند و در این چنین مواردی استفاده ازعایق رنگی پایه اپوکسی انتخاب بهتری خواهد بود.

(پیشنهادی)  خرید ماستیک پلی یورتان

در صورتی که در قشر های زیرین استخر قبل از فرآیند رنگ آمیزی استانداردها و اصول لازم درست انجام شده باشد و هچنین انتخاب مصالح استفاده شده نیز قانونمند و اصولی بوده باشد یا به عبارتی عملیات عایقکاری و آببندی بتن درست صورت گرفته باشد می توان عایق رنگی نانو را به عنوان انتخاب پایانی برای آب گریز نمودن استخر انجام داد.

چنانچه قصد خرید محصولات عایقی استخر یا دیگر فراورده های عایقی دارید و در این زمینه به راهنمایی نیاز دارید می توانید با مشاوران و کارشناسان باتجربه عمران مال تماس حاصل نمائید و به صورت کاملا رایگان راهنمایی دریافت کنید یا اینکه به دفتر مرکزی شرکت مراجعه نمائید. هدف ما ارائه محصولاتی با کیفیت برتر و داشتن انتخابی ایده آل توسط شما می باشد.

خرید محصولات عایقی استخر

 قابلیت ها و توانایی های رنگ استخری نانو

  • این پوشش رنگی توان اتصال و پیوند بسیار زیادی به سطح زیرین دارد.
  • این محصول در برابر نیروهای هیدرولیکی و مکانیکی سازه های آبی توان مقاومتی بالایی دارد.
  • عایق رطوبتی نانو را می توان تا ارتفاع ۲ mm بر روی قسمت مورد نظر استفاده کرد.
  • اجرای عملیات عایق کاری استخر با نانو رنگ به مهارت خاصی نیاز ندارد و به راحتی قابل انجام است.
  • این فراورده در مواجه یا تغییرات دمایی شدید و دوره های انبساط و انجماد توان پایداری قابل قبولی دارد.
  • جلبک، خزه و شوره قابلیت رشد و حضور بر روی این متریال را ندارند.
  • این عایق های رنگی تولید شده بر پایه نانو در مواجه با اشعه خورشید توان مقاومتی و پایداری بالایی دارند، بنابراین گزینه ای مناسب برای استفاده در محیط های سرباز و تعبیه شده در فضای باز می باشند.
  • این محصولات در مواجه با عناصر کلر و سولفات مقاومت خوبی نشان می دهند.
  • نانو عایق های رنگی را می توان بدون واسطه و مستقیم بر روی سطوح سیمانی، بلوک و بتن استفاده نمود.
  • چنانچه سطوح زیر کار فلزی باشد هیچ مانعی برای استفاده از این ماده وجود ندارد و می توان به راحتی آن را به کار برد.
  • سهولت در بازسازی و ترمیم نقاط صدمه دیده از قابلیت های این محصول است.
  • رنگ استخری نانو توان پایداری و مقاومت در مواجه با دامنه دمایی ۳۰- تا ۲۰۰+ را دارد.
  • این فراورده محصولی آنتی باکتریال است.
(پیشنهادی)  عایق پلیمری استخر چیست و در مورد آن چه می دانید؟؟؟

وشش دهی سطوح استخر

عملیات اجرایی برای رنگ آمیزی

در راستای عملیاتی نمودن رنگ استخری نانو تمیزی سطوح زیر کار از اهمیت ویژه ای برخوردار است و باید از وجود هر گونه آلودگی، ذرات چربی و گرد و غبار پاک شود. راهکار بسیار مناسب برای تمیر نمودن سطوح زیر کار استفاده از فراورده هایی مانند سند بلاست یا واتر جت می باشد، در واقع تاکید بر تمیزی سطوح زیرین کار به این دلیل است که یکی از عوامل مهم و تاثیر گذار در عدم اتصال و چسبندگی و تبله کردن رنگ سطح وجود ذرات گرد و غبار در سطوح زیرین می باشد. چنانچه استخر قبلا رنگ شده باشد و پس از گذشت مدت زمانی بخواهند آن را با عایق نانو پوشش دهند باید سطوح رنگی زیر کار هیچ نشانی از پوسته پوسته شدن، پوشش های سست و در حال تخریب نداشته باشد. حال اگر قشر رنگی قدیمی دارای روزنه، خرابی و تخلخل باشد باید ابتدا به وسیله محصولاتی مانند پودر های بازسازی و چسب مخصوص بتن سطح را ترمیم و یکپارچه نمود، همچنین تمامی قسمت های استخر باید از وجود مواردی مانند جلبک، خزه و تفاله های حاصله از راکد بودن آب پاک شود و در این راستا می توان از فراورده های ویژه برای رسوب زدایی استفاده نمود. مسئله بسیار مهم اینکه برای اجرای فرایند رنگ استخری نانو باید سطوح مورد نظر کاملا خشک و عاری از هرگونه نم ورطوبت باشد.

در اینجا توضیح این نکته لازم است که چنانچه در سطوح میانی سیمان رطوبت یا نم وجود داشته باشد و یا اینکه به دلیل نشت استخر، آب به قشر های زیرین رنگ نفوذ کرده باشد، در نتیجه این آب موجود در بطن سیمان به حالت بخار قصد بیرون آمدن را خواهد داشت و این فرآیند سبب تبله کردن و تغییر ابعاد در پوشش رنگی نانو خواهد شد. بنابراین می توان به این نتیجه رسید که عامل اصلی پوسته پوسته شدن رنگ استخری نانو رخنه و نفوذ مایعات به پشت سازه می باشد. بنابراین برای ممانعت از چنین اتفاقاتی که سبب آسیب های بعدی خواهد شد باید در زمان ایجاد و ساخت سازه آبی و در همه مراحل آن اقدامات و استانداردهای مورد نیاز برای ضد آب نمودن اتخاذ شود.

(پیشنهادی)   معرفی رنگ عایق استخر و ویژگی های آن

ابزار برای رنگ نمودن استخر

 

در واقع برای پوشش دهی سطوح استخر با رنگ نانو توصیه می شود در گام اول یک پوشش از فراورده های پرایمری روی سطح زیر کار اجرا شود. در واقع این کار به دو دلیل انجام می شود:

  • یکپارچه و یکدست نمودن سطح زیر کار
  • بالا بردن قدرت اتصال و چسبندگی

با توجه به تجربه و دانشی که ما در طول سالیان متمادی فعالیت در این عرصه به دست آورده ایم بهترین ابزار برای رنگ نمودن استخر با رنگ استخری نانو قلم مو است و اجرای عملیات با بهره گیری از این ابزار نتیحه ای مناسب و بهینه را به دنبال خواهد داشت. پس از پوشش دهی سطح با پرایمر باید منتظر ماند تا به گیرش و سختی اولیه برسد سپس با استفاده از رنگ استخری نانو تمامی قسمت های استخر را رنگ نموده و به مدت ۶ تا ۸ ساعت دیگر باید انتظار کشید و برای بار دوم از پوشش رنگی استفاده شود. البته برای داشتن سطوحی باکیفیت تر و پوشش دهی بهتر از یک لایه مش فایبر گلاس بین دو لایه رنگی استفاده می شود.

در صورت وجود نشتی یا حفره در استخر لطفا درباره محصولات ( چسب خمیریچسب پودریچسب پرسلان ) مطالعه نمایید.

در پایان از همراهی شما سپاسگزاریم و امید است مطالب ارائه شده مفید بوده باشد.

 

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نظر خود را در کادر زیر وارد کنید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

درصورت تمایل شماره تماس خود را وارد نموده تا کارشناسان ما با شما تماس بگیرند.