راهنمای عمومی گروت کاشی

امروزه تقریباً برای نصب کردن تمامی کاشی های چینی، سنگ یا شیشه ای از گروت کاشی استفاده می شود که  یک ماده چسبناک است که فواصل بین سرامیک ها را پر می کند، بنابراین، باید در انتخاب آن دقت کنید، چرا که مانع نفوذ آب به درز کاشی ها می شود و در صورتی که بی کیفیت باشد، کارایی لازم را نخواهد داشت.

از آنجا که این محصول فقط در چند نوع مختلف و اندک وجود دارد، انتخاب آن کار مشکلی نخواهد بود. این محصول یک ماده پایه سیمانی است که ابتدا باید آن را به صورت خمیر درست کرد، این ماده پس از به کارگیری خشک و سخت شده و از نفوذ آب به درز کاشی ها جلوگیری می کند.

قیمت گروت منبسط شونده

گروت استاندارد

یک محصول پایه سیمانی است که از سیمان پورتلند تهیه شده و برای بالا بردن دوام و کیفیت، آن را با رنگدانه های افزودنی ترکیب می کنند. اگر قصد دارید شخصا کاشی‌کاری منزل خود را انجام دهید، پیشنهاد می‌شود که از این محصول استفاده کنید.

این ماده معمولاً به صورت پودرهای خشک در بازار موجود است که برای استفاده باید با آب گرم مخلوط شود. از آنجا که کار با محصول فوق بسیار ساده بوده و هزینه پایینی دارد، بیشتر متخصصان استفاده از آن را پیشنهاد می‌دهند، اما در مقابل، یکی از بارزترین معایبی که دارد این است که اگر به صورت سالانه آب بندی نشود، مستعد آلودگی شده و ترک می خورد.

امروزه به منظور بالا بردن مقاومت گروت  کاشی در برابر نفوذ آب و انقباض آن پس از عمل آوری، در ترکیب آن از افزودنی های لاتکس و اکریلیک استفاده می شود. در صورت خرید بصورتی که فاقد افزودنی باشد می توانید به جای آب به آن مایع آکریلیک اضافه کنید تا فواید لازم را به دست آورد.

(پیشنهادی)  ضخامت گروت برای نصب کاشی چقدر باید باشد؟

کاربرد گروت سیمانی

گروت سیمانی و غیر سیمانی

گروت های استاندارد در دو نوع سیمانی و غیر سیمانی به بازار عرضه می‌شوند. در ساختار غیر سیمانی آن از سنگدانه های ریز استفاده شده است که کمک می کند دراتصالات گسترده مقاومت بالایی در برابر ترک خوردگی داشته باشد. نوع غیر سیمانی آن نیز برای پر کردن فواصل ۱.۸ اینچ یا کمتر مورد استفاده قرار می گیرد. برای پر کردن فاصله بین کاشی های شیشه ای استفاده از نوع سیمانی توصیه نمی‌شود، چرا که موجب ایجاد خراش های سطحی خواهد شد.

گروت آکریلیکی آماده

این محصول به صورت آماده در ظرف های پلاستیکی بسته بندی شده و فروخته می‌شود و پس از خارج شدن از ظرف مستقیما قابل استفاده است، بنابراین، دیگر نیاز نیست که آن را با آب یا مایعات دیگر مخلوط کنید. محصول فوق، یک محصول غیر سیمانی است و  پس از استفاده از آن، می توانید باقیمانده را در یک ظرف دربسته ریخته و برای مصارف بعدی نگهداری کنید. گروت کاشی غیر سیمانی، علاوه بر راحتی در استفاده، نیازی به آب بندی ندارند، چرا که متخلخل و دانه ای نیستند.

آشنایی با گروت اپوکسی

گروت اپوکسی

این محصول در فرمول های سیمانی و غیر سیمانی عرضه می‌شود، اما در ساختار آن از سیمان به عنوان چسب استفاده نشده است. محصول فوق از رزین های اپوکسی و یک پودر پرکننده ساخته شده و برای استفاده از آن به جای ترکیب پودر با آب، باید آن را با یک سخت کننده مایع ترکیب کنید. حاصل این کار یک محصول بسیار سخت و با دوام است که مقاومت بالایی در برابر نفوذ آب دارد و روی سطح آن هیچ گونه لکه ای ایجاد نمی شود. علاوه براین،لازم نیست پس از نصب آن را آب بندی کنید.

(پیشنهادی)  همه چیز درباره آب بندی استخر کشاورزی از طریق عایق رطوبتی

معمولا در محیط هایی که پایداری و مقاومت آن ها در برابر پاک کننده های شیمیایی مهم باشد، از این ماده استفاده می‌شود. از جمله این محیط ها می‌توان به محیط های تجاری، بیمارستان ها و آشپزخانه رستوران ها اشاره نمود. اگرچه این محصول نسبت به محصولات مشابه قیمت بالاتری دارد، اما داشتن ویژگی های چون سختی زیاد و مقاومت بالا باعث شده است که اختلاف قیمت آن نادیده گرفته شود. همچنین استفاده از گروت اپوکسی در مصارف خانگی همواره با استقبال زیادی روبرو بوده است و برای کاشی کاری محیط‌های مرطوب ساختمان مانند حمام و آشپزخانه می توانید از آن استفاده کنید.

 

گروت پلیمری

این محصول از ترکیب مخلوط سیمان و رزین پلیمری ساخته می شود و از بارزترین ویژگی های آن می توان به روان بودن و مقاومت بالا اشاره کرد. سایر ویژگی های محصول فوق عبارت اند از:

  • مقاومت خمشی، سایشی و کششی بالا
  • مقاومت در برابر نفوذ آب به ویژه آب شور دریا
  • قابلیت استفاده به عنوان یک درزگیر مناسب برای کاشی و سرامیک

انتخاب رنگ گروت

رنگ گروت ها

گروت های جامد بسته به کارخانه سازنده آن ها، در رنگ های مختلفی به فروش می رسند. برای نوع استاندارد آن ها می توان از رنگ های ضد زنگ استفاده کرد، اما این کار موجب ایجاد مشکلاتی مانند ناهماهنگی و ایجاد شکاف در آن ها می شود. در حالت کلی، محصولاتی که آب بندی نشده اند، نیاز به رنگ آمیزی داشته و بهتر است برای این کار از محصولات استاندارد و با کیفیت استفاده نمایید.

از آنجا که رنگ این ماده پس از خشک شدن تغییر می‌کند، بهتر است ابتدا کمی از پودر آن را با آب ترکیب کنید و اجازه دهید تا خشک شود، با این کار می توانید متوجه شوید که مخلوط در پایان کار چه رنگی را به خود خواهد گرفت. آخرین نکته ای که در رابطه با این محصول باید در نظر داشته باشید، این است که قبل از آغاز تقسیم بندی پودر بهتر است آن را با رنگ در یک ظرف جداگانه مخلوط کنید و آب را در آخر به آن اضافه نمایید تا یک مخلوط یکنواخت به دست بیاید.

(پیشنهادی)  واترپروف در بتن و استفاده از عایق رطوبتی مدرن

معمولاً زمانی که از گروت روی کاشی خود استفاده می کنید، رنگ آن به همان صورتی است که در ظرف آن مشاهده می کردید، اما بهتر است تا خشک شدن آن صبر کنید. نوع اپوکسی این ماده رنگ خود را از سخت کننده مایع می گیرد، بنابراین، ابتدا باید پودر خشک را با مایع سفت کننده مخلوط کنید و قبل از اینکه خمیر کاملاً خود را بگیرد، آن را استفاده نمایید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نظر خود را در کادر زیر وارد کنید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

درصورت تمایل شماره تماس خود را وارد نموده تا کارشناسان ما با شما تماس بگیرند.