معرفی بهترین عایق پشت بام و قابلیت ها و توانمندی آن

محصولات آب گریز نوین

معرفی بهترین عایق پشت بام و قابلیت ها و توانمندی آن

بهترین عایق پشت بام متریالی است که دارای دوام و ماندگاری، طول عمر بالا، سهولت در اتصال و نصب، نفوذ ناپذیری بالا، مقاوم در مواجه با تغییرات دمایی شدید و …. باشد. امروزه و با پیشرفت تکنولوژی شاهد حضور فراورده های متنوعی در بازار هستیم که هر کدام از آنها توانایی ها و قابلیت های منحصر به فردی دارند.

روش های ضد آب نمودن و آب گریزی از مهمترین و پراستفاده ترین راهکارهای استفاده شده در صنعت ساخت و ساز می باشد که برای محافظت از سازه و ممانعت از نفوذ آب و رطوبت به مصالح ساختمانی ودر نتیجه تخریب و تحلیل از آن استفاده می شود. اینکه از چه روش عایق بندی و چه نوع ماده و محصولی برای عایق سازه استفاده نمائیم، از عوامل متعددی تاثیر می پذیرد که یکی از آنها توجه به شرایط محیطی و آب و هوایی می باشد. در ادامه مطلب همراه ما باشید تا به معرفی بهترین عایق پشت بام بپردازیم.

اهمیت ایجاد پوشش های ضد رطوبت بر روی پشت بام

اهمیت ایجاد پوشش های ضد رطوبت بر روی پشت بام

عوامل متعددی از جمله باران سبب رخنه آب و رطوبت به درون سازه ها و بناها، جداره ها و سقف می شود و در صورتی که برای حل این مسئله راه حلی اتخاذ نشود و مدام تکرار گردد در مدت زمان کوتاهی سبب تخریب و تحلیل های جبران ناپذیری در سازه می گردد. انجام فرآیند عایق کاری در قسمت های مختلف ساختمان مانند سقف، بدنه و فونداسیون با روش های مخصوص برای هر کدام انجام می گردد. در واقع عایق نمودن پشت بام مسئله ای بسیار مهم است که از زمان های گذشته تا امروز به عنوان یکی از حساس ترین مراحل در ساخت سازه به آن توجه شده است و به کارگیری The best roof insulation در راستای آب گریز نمودن آن می تواند انتخابی عالی باشد. (محصولات ضد رطوبت : چسب بتنچسب پرسلانیچسب پودری کاشی)

(پیشنهادی)  قیمت واترپروف نمای ساختمان و عایق رطوبتی مناسب برای آن

روش های موجود برای داشتن بهترین عایق پشت بام

از زمان های گذشته تا امروز استفاده از قیر و گونی و ایزوگام راهکاری پرطرفدار و رایج برای ضد آب نمودن پشت بام ها بوده است، در ایران نیز در بعضی از شهرها شرایط به گونه ای است که استفاده از قیر و ایزوگام برای آب بندی پشت بام ها راه حل مناسبی است، اما امروزه با پیشرفت دانش و فناوری روش های بسیار مدرن ومتنوعی برای عایق نمودن پشت بام ها پدید آمده است. در راستای معرفی بهترین عایق پشت بام به بررسی روش های مختلفی که برای عایق کاری پشت بام وجود دارد خواهیم پرداخت.

آب گریز نمودن پشت بام با محصولات پلیمری

استفاده از محصولات آببندی تولید شده بر پایه بسپارها یکی از گزینه های مناسب برای استفاده در فرآیند آب گریزی بام ها می باشد. از جمله توانایی ها و قابلیت های این فراورده آب گریز بودن و ضد حرارت بودن آن است که سبب شده به فراورده ای قابل توجه مبدل گردد. فراورده های عایقی تولید شده بر پایه پلیمر خود به دو گروه تک جزئی و دو جزئی تقسیم می شوند، که در ساختارعایق یک جزئی از عناصری مانند رزین آکرلیک ها و استایرن آکرلیک بهره گرفته شده است که سبب شده این فراورده در دسته بهترین عایق پشت بام قرار گیرد. از جمله ویژگی ها و توانایی های این فراورد های پلیمری می توان به توان مقاومتی بسیار بالا، دوام و طول عمر زیاد، سازگار بودن با طبیعت و محیط زیست اشاره نمود.

همانگونه که در بالا اشاره شد محصولات آببندی تولید شده بر اساس پلیمر در دو مدل تولید و عرضه می گردند که نوع دو بخشی آن در مقایسه با فراورده های تک جزئی کیفیت و مرغوبیت بیشتری داشته و درصد رضایت استفاده کنندگان از این فراورده بسیار بالا بوده است. در ساختار این محصول دو جزئی یک بخش آن باعناصری مانند رزین استایرن آکریلیک و بخش دیگر پودری تولید شده بر اساس عناصر نانو و سیمان هیدرولیک می باشد. متریال های آببندی پلیمر گزینه ای بسیار مناسب برای درزگیری و پر نمودن شکاف ها و روزنه های موجود در سطح می باشد.

(پیشنهادی)  عایق کاری استخر مرحله ای بسیار مهم و غیر قابل اجتناب در ساخت استخر

بهترین عایق پشت بام و استفاده از پشم شیشه

 

بهترین عایق پشت بام و استفاده از پشم شیشه

یکی دیگر از فراورده های آببندی، عایق پشم شیشه است که کارکردهای متفاوتی دارد و یکی از این کارکردها استفاده به عنوان عایق پشت بام می باشد. این محصول نتیجه ذوب شدن شیشه و فراوری آن به صورت الیاف و رشته های ریزی است که به دو حالت رولی و پنلی ساخته و عرضه شده است. از جمله قابلیت های این فراورده های عایقی می توان به پایداری و مقاومت در برابر آتش و سهولت در نصب و اتصال را نام برد.

پشم سنگ و استفاده به عنوان عایق رطوبتی پشت بام

در راستای بررسی بهترین عایق پشت بام، یکی از گزینه های قابل تامل پشم سنگ می باشد که در نتیجه اختلاط و ترکیب مصالحی مانند سنگ بازالت، آذرین، پشم شیشه متراکم تولید شده است. پشم سنگ متریالی دارای توان مقاومتی بالا در برابر گرما و درجه حرارت می باشد و در واقع این مقاومت در مقایسه با پشم شیشه بسیار بیشتر است. از دیگر قابلیت های پشم سنگ توان مقاومتی بالا در برابر صدا می باشد که سبب شده این فراورده علاوه بر یک آببند مناسب عایق صدای توانمندی باشد.

پوشش های ضد نفوذ آب

قیر و گونی و ضد آب نمودن پشت بام

یکی از مصالح بسیار قدیمی برای ضد آب نمودن سطوح پشت بام قیر و گونی می باشد که برجسته ترین ویژگی آن قدرت اتصال و چسبندگی بالا است. این فراورده می تواند پشت بام را در مواجه با آب و رطوبت ایمن نماید. در واقع به کارگیری این محصول در شرایط متفاوت محیطی و آب و هوایی مختلف می باشد به عنوان نمونه در نقاط آب و هوایی با دمای بسیار کم و سرد باید این فراورده به گونه ای اجرا شود که در مواجه با تغییرات دمایی شدید لطمه نبیند. آببند قیرو گونی از لحاظ اقتصادی بسیار به صرقه می باشد و به این دلیل هواداران زیادی دارد، اما چون در پی استفاده از آن آلودگی هایی برای محیط زیست به وجود می آید امروزه کارایی خود را از دست داده است.

(پیشنهادی)  انواع عایق رطوبتی نانو را بهتر بشناسید

به کارگیری ایزوگام برای عایق نمودن پشت بام

در ادامه مطلب بهترین عایق پشت بام می خواهیم در مورد یکی از عایق های رطوبتی با نام ایزوگام صحبت نمائیم. این محصول نیز همانند قیر با استفاده از حرات بالا و آتش به سطح مورد نظر اتصال داده می شود اما پروسه نصب آن راحت تر است. این فراورده نیز از لحاظ اقتصادی به صرفه می باشد و هم مانند قیر با محیط زیست سازگاری ندارد.

به کارگیری ایزوگام برای عایق نمودن پشت بام

برترین عایق رطوبتی تک جزئی

یکی از راهکارهای جدید برای ضد آب نمودن سطوح پشت بام استفاده ار فراورده های یک جزئی تولید شده بر اساس بسپارهای پایه آب می باشد. این آببندهای مدرن در ساختار خود رزین های پلیمری همراه با عناصر ریز دانه را دارند که گزینه ای بسیار مناسب برای ایمن نمودن سطح در برابر آب و رطوبت می باشد. ساختار این فراورده به گونه ای است که عناصر تشکیل دهنده آن با محیط و طبیعت سازگار است و هیچ نوع گاز شیمیایی و بوی از خود متساعد نمی کند.

عایق های دو بخشی الاستومری

از دیگر فراورده های پرطرفدار برای عایق نمودن پشت بام آب گریزهای دو بخشی می باشد که یک قسمت آن بر پایه رزین های امولسیونی می باشد و بخش دیگر ساختاری متشکل از ذرات سیمان معدنی و عناصر بسپاری ویژه ای می باشد. در نتیجه اختلاط و ترکیب این دو بخش بر روی قسمت های مورد نظر پوشش هایی آب گریز ایجاد می گردد که پشت بام را در مقابل نیروها و فشارهای هیدرولیکی وارده از آب مقاوم می نماید. از دیگر قابلیت های این محصول توان پایداری در برابر تغییرات دمایی و اشعه خورشید می باشد. در واقع می توان در بررسی بهترین عایق پشت بام از این فراورده نیز نام برد.

(پیشنهادی)  انواع عایق رطوبتی سرد اجرا و بررسی ویژگی های آن ها

مجموعه عمران مال ارائه دهنده محصولات با کیفیت و فراورده های برتر در زمینه عایق ساختمان آماده ارائه مشاوره رایگان در زمینه معرفی محصولات عایقی و کمک به مشتریان برای خرید محصولی ایده آل می باشد. چنانچه در این زمینه نیاز به راهنمایی و مشاوره دارید می توانید با کارشناسان عمران مال تماس حاصل نمائید و با خاطری آسوده انتخابی ایده آل داشته باشید.(در زمان ساخت ساختمان ژل میکروسیلیس بهترین گزبنه جهت واترپروف کردن و کاهش قیمت و هزینه می باشد)

مزیت ها و توانایی های عایق رطوبتی دو جزئی

مزیت ها و توانایی های عایق رطوبتی دو جزئی

  • توان اتصال و قدرت چسبندگی بالا
  • توان پایداری و مقاومت بالا در برابر نفوذ آب و رطوبت
  • توان انعطاف پذیری زیاد
  • خاصیت آنتی باکتریال بودن
  • سهولت در نصب و قابل بهره برداری با ابزاری مانند پیستوله، برس و…
  • توان پایداری و مقاومت در برابر نیروهای وارده تا ۵/۱ اتمسفر

معرفی بهترین عایق پشت بام و قابلیت ها و توانمندی آن

بهترین عایق پشت بام و عایق رطوبتی نانو

این عایق های رطوبتی که در تولید آنها از فناوری نانو استفاده شده است را می توان به جرات یکی از گزینه ها به عنوان بهترین عایق پشت بام به حساب آورد. این فراورده زمانی که بر روی سطوح مورد نظر پاشیده می شود کاملا جذب عناصر آن شده وبا قدرت پیوند و اتصال بالایی که دارند  به عنوان بخشی از ساختار سطح به عمق آن نفوذ می نمایند.

این آببند قابلیت استفاده بر روی متریال های مختلف را دارد و برای به کار گیری آن به کندن و تخریب سطوح زیرین نیازی نیست. این عایق های ساخته شده بر پایه نانو علاوه بر دوام و ماندگاری طولانی مدت سبب زیبایی سطح نیز می شوند. در صورت نیاز به ترمیم و بازسازی این کار به راحتی انجام می شود.

در پایان از همراهی همیشگی شما سروران گرامی سپاسگزاریم و امید است مطالب ارائه شده برای شما مفید بوده باشد.

4 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نظر خود را در کادر زیر وارد کنید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

درصورت تمایل شماره تماس خود را وارد نموده تا کارشناسان ما با شما تماس بگیرند.