,

انواع عایق های رطوبتی مایع مورد استفاده در آب بندی ساختمان

انواع عایق های رطوبتی مایع را می توانید روی سطوح مختلف مانند سیمان، آزبست، فلز، بتن و موارد دیگر اعمال کنید. این مواد آب بندی به گونه ای طراحی شده اند که تقریباً برای هر نوع سقف مسطح از جمله سیستم های بالکن و راهروها، پشت بام و آب بندی استخر قابل استفاده هستند. عایق رطوبتی مایع دارای مزایای بی شمار و منحصر به فردی است و می تواند جایگزین مناسبی برای سایر مواد واترپروف کننده مانند آسفالت یا سایر لایه ها باشد.

انواع عایق های رطوبتی مایع

انواع عایق های رطوبتی مایع و کاربرد های آن ها

  1. قیر اصلاح شده

قیر با استفاده از مواد مختلفی مانند لاستیک طبیعی یا استایرن اصلاح می شود تا مقاومت بیشتری در برابر خستگی ناشی از نارسایی حرکتی داشته باشد. برای به حداکثر رساندن تأثیر این عایق می توان از دو یا چند لایه محلول قیر استفاده کرد. به کارگیری این مایع به عنوان روکش سقف می تواند بین ۱۰ تا ۲۰ سال ماندگاری داشته باشد.

  1. سیستم های مبتنی بر پلی یورتان

این سیستم ها به گونه ای طراحی شده اند که علاوه بر آب بندی، در مقابل آتش سوزی نیز عملکرد خوبی دارند. همچنین در برابر اشعه UV بسیار مقاوم هستند و در هنگام استفاده در مناطق مرطوب تحمل بیشتری دارند. طول عمر سیستم های مبتنی بر پلی یورتان می تواند حداکثر ۲۵ سال باشد.

  1. سیستم های مبتنی بر پلی استر

این سیستم متشکل از فیبر تقویت شده از شیشه است. اگر می خواهید آن را روی تخته سه لایی یا بسترهای مشابه دیگر بمالید، باید از سیستم های مبتنی بر پلی استر مقاوم تری استفاده کنید. طول عمر این دسته از مواد می تواند حدودا ۳۰ سال باشد.

  1. رزین های پلی استر غیر اشباع انعطاف پذیر
(پیشنهادی)  عایق رطوبتی

در بین انواع عایق های رطوبتی مایع، رزین غیر اشباع با پلی استر پشم گوسفند تقویت شده است و برای استفاده می توان آن را اسپری یا به صورت دستی اعمال کرد.

  1. قیر و امولسیون اصلاح شده پلیمری

در این نوع عایق رطوبتی، قیر با پلیمرها یا کوپلیمرها اصلاح شده است تا انعطاف پذیری، کشسانی و دوام آن افزایش یابد.

_از دیگر عایق های رطوبتی مایع می توان پلیمرهای پخش کننده آب، امولسیون ها و محلول های قیر، متاکریلات ها، سیستم های اکریلیک مبتنی بر حلال و کولیمرهای مبتنی بر حلال را نام برد.

مزیت انواع عایق های رطوبتی مایع

مزایا و معایب استفاده از انواع عایق های رطوبتی مایع

_مزایا:

با نصب صحیح مواد ضد آب، سازه شما در مدت زمانی طولانی (حدود ۲۵ سال) ضد آب باقی می ماند و نیاز به تعمیر ندارد. به کارگیری واترپروف مایع، یک راه حل ایده آل برای سقف ها، پیاده روها، پارکینگ ها، استخرها و بالکن است. این سیستم ها مقرون به صرفه، انعطاف پذیر، سازگار با محیط زیست و کارآمد هستند. در ادامه مزایای دیگر استفاده از عایق های رطوبتی مایع را عنوان کرده ایم:

  • داشتن یک سقف بدون درز
  • راحتی در استفاده برای اتصالات و محیط های ناهموار
  • کاربرد های متنوع
  • قابلیت تنفس
  • استحکام و خاصیت ارتجاعی بالا

علاوه بر مزایای گفته شده، بیشتر عایق های رطوبتی مایع بی رنگ هستند و همین ویزگی سبب می شود که بتوان آن ها را روی تمامی سطوح (بدون نگرانی بابت خراب شدن ظاهر آن ها) به کار برد. بنابراین، استفاده از عایق رطوبتی مایع در نماهای سنگی، کاشی کاری شده، آجری و… امکان پذیر است.

(پیشنهادی)  آب بندی استخر کاشی کاری شده با استفاده از عایق رطوبتی

_معایب:

  • در شرایط جوی نامناسب، مانند هنگام بارش باران قابل اجرا نیست.
  • ممکن است یخ زدگی باعث وارد شدن آسیب های جدی به عایق رطوبتی مایع شود.

هزینه انواع عایق های رطوبتی مایع

مناطقی که برای به کارگیری انواع عایق رطوبتی مایع مناسب هستند

_رزین های سیمانی مایع به هر بستری چسبیده و یکپارچه می شوند که به سبب این ویژگی می توانند برای استفاده در پشت بام شما بی نظیر باشند. غشاء ضد آب سرد اجرا برای پروژه های جدید به خصوص مواردی با جزئیات پیچیده، لبه های زیاد، سطوح عمودی و افقی و مناطقی که بیشتر در معرض نفوذ رطوبت هستند، ایده آل است.

_اگر غشاء فعلی سازه شما دچار شکست یا خوردگی شده است، استفاده از روکش مایع بهترین و مقرون به صرفه ترین راه حل خواهد بود. انواع عایق های رطوبتی مایع همچنین برای المان هایی که ماده ضد آب باید در زیر سقف نصب شود نیز گزینه های خوبی هستند.

_روکش مایع هنگامی که می خواهید سقف های سیمانی، انبارها، زیرزمین، کارگاه ها، پیاده روها، بالکن، مخازن ذخیره سازی آب، چشمه ها و حتی استخرهای شنا را مجدداً آب بندی کنید، یک راه حل ایده آل است! این سیستم ها در رنگ های متنوعی در دسترس هستند و برای کاهش تاثیرگذاری گرما در ساختمان شما به خوبی عمل می کنند.

_وجود نشتی  می تواند ۱۵ الی ۲۵ درصد از دست گرمای خانه شما را در فصل زمستان از بین ببرد و به هدر رفت میزان قابل توجهی از انرژی سیستم های خنک کننده نیز کمک کند. بنابراین، استفاده از سیستم های عایق (با توجه به شرایط آب و هوایی محیط زندگی شما) می تواند به طرز چشمگیری باعث صرفه جویی در انرژی شود.

(پیشنهادی)  اسلامپ بتن

 

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نظر خود را در کادر زیر وارد کنید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

درصورت تمایل شماره تماس خود را وارد نموده تا کارشناسان ما با شما تماس بگیرند.