,

انواع عایق های رطوبتی در ساختمان و آب بندی نشتی های دور از دسترس

قبل از به کار گیری انواع عایق های رطوبتی در ساختمان، بهتر است انواع مختلف نشتی و ترک ها را بهتر بشناسید، چراکه این امر در به کارگیری مواد آب بندی به شما کمک کند. سوراخ یا شکاف در سازه ها به شکل های متفاوتی رخ می دهد؛ به عنوان مثال، یک ترک باریک طولانی نسبت به یک سوراخ گرد کمتر به تغییرات فشار هوا واکنش نشان خواهد داد. شکاف های روی سطح سقف نیز به دلیل بالا رفتن هوای گرم در اتاق ها، گرمای بیشتری نسبت به شکاف های روی سطح کف از دست می دهند و طبیعتا باعث نفوذ رطوبت به داخل ساختمان نیز خواهند شد.

نحوه تشخیص نشتی های مبهم پیش از به کارگیری انواع عایق های رطوبتی در ساختمان

قبل از به کار گیری مواد ضد آب، بد نیست بدانید برخی از نقاط در ساختمان که دچار ترک خوردگی می شوند، کمتر در دسترس هستند و همین موضوع باعث خواهد شد که عایق کاری به درستی انجام نشود. حال می خواهیم نحوه شناسایی این نقاط را به شما آموزش دهیم:

مرحله ۱: برای شناسایی ترک های مبهم، ابتدا تمام شکاف های واضح را شناسایی و مهر و موم کنید، این شکاف ها شامل موارد زیر می شوند:

انواع عایق های رطوبتی در ساختمان

  • زیر درها
  • اطراف قاب های پنجره
  • دریچه های ثابت و تهویه
  • دودکش ها
  • نورگیرها
  • فن ها
  • ترک های بزرگ که در معرض دید هستند
  • نقاط ورودی مانند لوله های آب و گاز، زهکشی، سیم های برق، تلفن و تلویزیون
  • اتصالاتی مانند مرز بین سقف و دیوار، کف و دیوار و گوشه ها و همه نقاطی که احساس می کنید باعث جابجایی هوا در داخل و خارج از ساختمان می شوند.
(پیشنهادی)  معرفی انواع مواد واترپروف استخر جهت ساختن عایق رطوبتی

پس از پر کردن تمامی اتصالات و شکاف های معمول، هوا در خانه شما محبوس شده و بیرون نمی رود و برای انجام دادن مرحله بعدی آماده شده است.

مرحله ۲: قبل از به کارگیری انواع عایق های رطوبتی ساختمان، خانه خود را تحت فشار قرار دهید

  1. یک روز خنک را انتخاب کنید و تمام پنجره ها و درها را ببندید و هرگونه سیستم گرمایش، سرمایش یا تهویه که هوا را به داخل خانه هدایت می کند را خاموش کنید. حال در بیرون از ساختمان یک چوب بخور را روشن کرده و آن را در اطراف لبه های همه محل هایی که احتمال نشتی دارند، عبور دهید. در هر نقطه ای که دود به داخل اتاق دمیده شود، نشتی عمیقی وجود دارد.
  2. راه حل بعدی بهره گیری از تصویربرداری حرارتی است. قسمت های بیرون از خانه را با دوربین تصویربرداری حرارتی بررسی کنید. به منظور دسترسی به نتایج دقیق تر، باید این کار را در یک روز سرد انجام داده و سیستم های حرارتی را در حداکثر وضعیت خود قرار دهید.

از تمام نقاط عکاسی کرده و با یک متخصص مشورت کنید تا آنها را برای شما جزیه و تحلیل کند. حال باید راه حل های موجود را برای مناطق مشکل دار بررسی نمایید.

تولید و توزیع انواع عایق های رطوبتی

نحوه استفاده از انواع عایق های رطوبتی در ساختمان

مقرون به صرفه ترین راه حل، شروع عملیات آب بندی برای بزرگترین و بدیهی ترین نشت ها و سپس عایق کاری ترک ها و شیارهای ریزتر است. هنگامی که ترک های بزرگ مهر و موم شده باشند، نشت های کوچکتر با استفاده از روش های تشخیص فوق آشکار می شوند.

(پیشنهادی)  واترپروف نما

_در اتصالات کف، سقف و دیوار، مواد سیمانی با مقاومت بالا در برابر جابجایی طراحی شده اند و برای معماری های سنتی و قالب های چوبی نیز درزگیرهای انعطاف پذیر برای اتصالات در دسترس هستند.

_برای سیستم های تهویه، طراحان در حال بررسی شیشه های آب بندی شده قابل تعویض هستند که از نفوذ رطوبت و هوا به داخل ساختمان جلوگیری می کنند. در محل اتصال قاب های درب و پنجره، دیوارها، کف و سقف، لوله کشی، بخاری های داخلی و تهویه هوا نیز استفاده از درزگیر مفید خواهد بود و شکاف های بزرگتر را نیز با فوم قابل گسترش ببندید.

_در هنگام تعویض پنجره ها یا سایر قطعات به کار رفته در معماری ساختمان، شکاف های داخلی دیوار مجاور قاب پنجره ها را مهر و موم کنید. پر کردن حفره با استفاده از انواع عایق های رطوبتی در ساختمان سازی برای جلوگیری از گسترش آن مفید خواهد بود، زیرا حفره ها تحت فشار قرار می گیرند و در صورت عدم استفاده از مواد آب بندی نشت می کنند.

_هرچند که عایق های رطوبتی مایع می توانند از ورود هوا و رطوبت به داخل دیواره ها جلوگیری کنند، اما معمولاً شکاف هایی که در اطراف درب و پنجره وجود دارند، بهتر است در هنگام ساخت و ساز پر شوند؛ چراکه مواد ضد آبی که پس از ساخت و ساز مورد استفاده قرار می گیرند، ممکن است در اثر حرارت، باد، فشار یا باران رفته رفته از بین بروند. این شکاف ها را بهتر است توسط مواد زیر پرکنید:

  • فوم های قابل گسترش
  • نوارهای عایق (که از طریق فشار به شکاف ها اعمال می شوند)
  • مواد سیمانی
(پیشنهادی)  عایق نمودن استخر و محصولات موجود در این زمینه

_برای ساختمان خود از کف پوش های محکم استفاده کنید و قسمت زیرین کف را با مواد مخصوص عایق بندی کنید. ورق ها و رول های مختلفی در دسترس هستند که به سادگی نصب می شوند. استفاده از نوارهای ضدآب انعطاف پذیر، این اطمینان را می دهد که سازه شما تا مدت زمانی طولانی در برابر نفوذ رطوبت و هوا مقاوم خواهد شد.

فروش آنلاین انواع عایق های رطوبتی در ساختمان

بررسی چند نکته در رابطه با استفاده از انواع عایق های رطوبتی

_در آب و هوای سرد، بخار آب معمولاً به سمت خارج ساختمان حرکت می کند؛ زیرا درجه حرارت فضای بیرونی معمولاً پایین تر از داخل خانه است. احتمال حرکت بیرونی رطوبت با سردتر شدن هوا افزایش می یابد و از آنجایی که افراد وقت بیشتری را در داخل خانه می گذرانند، میزان بخار آب درون ساختمان نیز بیشتر خواهد بود. بنابراین، مواد واترپروف کننده ای که در قسمت های بیرونی نصب شده اند، باید قابلیت تنفس داشته باشند.

_خرابی عایق رطوبتی، نصب ناقص یا موارد از این قبیل می تواند منجر بروز مشکلاتی مانند نشت یا ترک هایی شود که به راحتی قابل تشخیص نیستند.

_سیستم های گرمایشی، تهویه و خنک کننده مختلفی وجود دارد که وظیفه اصلی آنها حفظ کیفیت هوای داخل خانه است، اما در هنگام انتخاب این گونه سیستم ها باید به موارد زیر نیز توجه شود:

  • آیا فضای پشت بام و دیگر المان های ساختمان آب بندی شده اند؟
  • با توجه به میزان عایق کاری، آیا این سیستم برای ساختمان شما مناسب است؟
  • شیوه زندگی و نحوه استفاده شما از تجهیزات چه میزان باعث ایجاد بخار در هوا می شود؟
  • آیا سقف و دیوارها با مواد سمی، گرد و غبار یا عواملی مانند آزبست یا الیاف عایق قدیمی سروکار دارند؟
(پیشنهادی)  معرفی چند عایق رطوبتی مخصوص واترپروف نمای ساختمان
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نظر خود را در کادر زیر وارد کنید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

درصورت تمایل شماره تماس خود را وارد نموده تا کارشناسان ما با شما تماس بگیرند.