,

انواع عایق رطوبتی برای شیروانی ها

شاید فکر کنید که به کارگیری انواع عایق رطوبتی برای سقف شیروانی ها به اندازه سایر سقف ها الزامی نباشد، اما این عرشه ها نیز نسبت به عوامل محیطی حساس هستند و برای حفاظت از آن ها باید از تکنیک ها و مواد آب بندی ویژه ای بهره گرفت. بام های شیروانی بسته به موقعیت مکانی که در آن قرار دارند، شیب متفاوتی خواهند داشت. اگر در جایی زندگی می کنید که بارش برف زیاد است، باید به منظور جلوگیری از جمع شدن برف در پشت بام اقدامات ویژه ای انجام دهید که یکی از این اقدام ها استفاده از سقف های شیب دار است.

انواع عایق رطوبتی شیروانی

برای عایق بندی سقف شیروانی از چه چیزی استفاده کنیم؟

  • پوشش های نانو

رنگ ها و پوشش هایی که ار نانوتکنولوژی بهره می گیرند، علاوه بر سازگاری بالا با محیط زیست، در لایه ای بسیار نازک روی هرگونه سطح اعمال می شوند و آن را از رشد هرگونه قارج و کپک در امان می دارند. به جرات می توان گفت یکی از بهترین پوشش ها برای سقف های شیب دار و عرشه های پشت بام، عایق رطوبتی نانو است.

  • چسب ماستیک

با استفاده از چسب ماستیک می توان تمامی درزها و سوراخ هایی که بر اثر نیروهای مکانیکی به وجود آمده اند را برطرف ساخت. این ماده در برابر حرارت و سرما مقاوم بوده و به کمک تفنگ های مخصوص قابل استفاده است.

  • ایزوگام

اغلب سقف های شیب دار به خصوص شیروانی های فلزی دارای پیچ و تاب هایی مانند کرکره هستند که به آن ها سینوسی می گویند. ایزوگام به علت انعطاف قابل قبول که دارد، برای اینگونه سقف ها مناسب بوده و به علت وجود پشم شیشه در آن، می تواند به عنوان عایق حرارتی و صوتی نیز عمل کند.

(پیشنهادی)  معرفی بهترین عایق های رطوبتی و قابلیت های این محصولات

 

مزیت انواع عایق رطوبتی

چگونه شیروانی را از نفوذ رطوبت در امان بداریم؟

برای اطمینان از عملکرد بهینه سقف خود، نکات زیر را انجام دهید:

  • اگر درختان به پشت یا لبه های آن خیلی نزدیک هستند، شاخه های اضافی را برش دهید.
  • اطمینان حاصل کنید که ناودان ها توسط هیچ شئ یا گیاهی مسدود نشده اند.
  • کاشی های شکسته، سست یا ترک برداشه را بررسی کنید و آن ها را با نمونه های جدید جایگزین کنید.
  • از کاشی هایی استفاده کنید که در برابر باران های شدید و برف دوام داشته باشد.
  • اتاق زیر شیروانی را عایق بندی کنید.

قبل از به کارگیری عایق سقف شیروانی، چگونه وجود نشتی در سقف های شیب دار را تشخیص دهیم؟

  • از آنجا که سقف های شیروانی دارای شیب زیادی هستند و معمولا به صورت زاویه دار ساخته می شوند، آب روی آن ها تجمع نمی کند و به سرعت تخلیه خواهد شد. همین ویژگی می تواند در شناسایی حفره ها در شیروانی های صاف به شما کمک کند؛ یعنی هر کجا که روی سطح صاف آب به دام افتاده بود، به این معنا است که یک گودی در آنجا وجود دارد.
  • اطراف دریچه ها رابررسی کنید، زیرا بیشتر اوقات مشکل ساز ترین نشتی ها در آنجا رخ می دهند.
  • مشاهده لکه های ناشی از وجود رطوبت روی سقف داخلی و دیوار ها نیز نشانه دیگری از نشتی شیروانی است.

هزینه عایق رطوبتی مناسب با شیروانی

چرا آب بندی سقف شیروانی لازم است؟

  • اگر شما صاحب یک شیروانی یا هر نوع سقف دیگری باشید، استفاده از مواد عایق بندی برای حفاظت از آن بسیار مهم است. علاوه بر این، هدف اصلی سقف مراقبت از اموال و زندگی انسان در برابر آب، باد و هرگونه آسیب می باشد؛ بنابراین، حفاظت از آن به معنای مراقبت از سایر دارایی های شما خواهد بود.
  • رطوبت زیاد یا بارش های بی وقفه اصلی ترین دشمن ساختمان است، چراکه آب می تواند منجر به لایه لایه شدن سطح و آسیب رساندن به آن شود. جلوگیری از خسارت ناشی از نشت، یک امر مهم در مقاوم سازی ساختمان است، اما در بیشتر اوقات نمی توان ترک ها و منافذ را مشاهده کرد، زیرا آن ها در لایه ها یا در امتداد دیوارها و سقف ها به وجود می آیند و رفته رفته بزرگتر می شوند.
  • وجود نشتی در سقف، تمام خانه را تحت تاثیر قرار می دهد و باعث خراب شدن وسایل و پانل های آن می شود. اما اگر بام شما به طور بهینه ای واترپروف شده باشد، هیچ راهی برای ایجاد ترک و ورود آب به ساختمان وجود ندارد. علاوه براین، استفاده از عایق رطوبتی طول عمر آن را افزایش می دهد و اگر پشت بام با روکش ضد آب پوشانده شده باشد، در برابر خطرات محیطی نیز مقاوم خواهد شد.
  • دلیل بعدی استفاده از انواع عایق رطوبتی پشت بام و شیروانی ها، صرفه جویی در مصرف انرژی و هزینه ها است. ضد آب بودن ساختمان شما را از پرداخت هزینه برای تعمیرات مکرر و نگهداری آن بی نیاز می کند. اگر سقف شیروانی در وضعیت مطلوبی قرار داشته باشد، حتی در صورت آتش سوزی نیز لازم نیست نگران تهویه هوا باشید.
(پیشنهادی)  چسب واترپروف بتن و نقش آن به عنوان عایق رطوبتی

 

سوالات متداول

آیا می توان شیروانی را رنگ آمیزی کرد؟

برای رنگ آمیزی شیروانی فلزی یا گالوانیزه بهتر است ابتدا از واش پرایمر و سپس از رنگ روغنی استفاده کنید، اما بهترین گزینه برای سقف های شیب دار سفالی، محصولات اکریلیکی پایه آب هستند.

بهترین عایق برای مناطق مرطوب کدام است؟

اگر در منطقه ای زندگی می کنید که میزان رطوبت یا بارش در آن جا زیاد است و می خواهید شیروانی خود را با استفاده از رنگ پوشش دهید، بهترین گزینه رنگ اکریلیک پایه آب است که اجازه تنفس به عایق زیرین را می دهد. اگر سطح زیرین از جنس سیمان یا سایر موادی که مستعد جذب رطوبت هستند، تشکیل شده باشد، عدم تنفس سطح باعث تاول زدن و ایجاد خوردگی خواهد شد.

آیا قرار داشتن در مماطق با آب و هوای مرطوب تاپیری روی عمر عایق دارد؟

برای این کار باید مواد مخصوص همان منطقه را خریداری کنید و اگر شاخه و برگ درختان به شیروانی نزدیک است، آنها را بردارید.

عایق حرارتی سقف شیروانی برای کدام سطوح مناسب ترند؟

در میان انواع عایق رطوبتی برای شیروانی، این غشاء ها معمولا در رنگ های زیادی تولید می شوند و با توجه به نصب آن ها از طریق حرارت، می توان تمامی اتصالات و درزهای حاصل از به کارگیری پیچ و پرچ را پر کرد.

چگونه هنگام عایق کاری سقف شیروانی نشتی را تشخیص دهیم؟

بیشترین نشتی های ساختمان از سقف شروع می شود که از زیر شیروانی آغاز شده و در ادامه باعث تجزیه عایق، قالب ساختمان و ایجاد سوراخ روی المان های چوبی خواهد شد.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نظر خود را در کادر زیر وارد کنید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

درصورت تمایل شماره تماس خود را وارد نموده تا کارشناسان ما با شما تماس بگیرند.