واترپروف نما

واترپروف نما

واترپروف نما Waterproof facade در ساخت و سازها بسیار حائز اهمیت است، چون با انجام این عملیات از رخنه و ورود آب ورطوبت به محیط داخلی سازه ها ممانعت می شود و بناهای سیمانی را در مقابل باران و رطوبت ایمن می نماید. در صورتی که در جریان آب بند نمودن تمامی قسمت ها و بخش ها به صورت کامل آب گریز نگردند احتمال ایجاد نشتی بالا می رود. با مهار نمودن آب های سطحی وزیرزمینی، آب باران و تبخیر کردن رطوبت می توان از ایجاد خرابی و تحلیل سازه ها پیشگیری نمود، همچنین بهره گرفتن از آب گریزها در نمای بناها لزوم بازسازی ها و تعمیرات نما را کاهش می دهد.

 واترپروف نما راه حلی عالی برای حفاظت از بناها

 

نمای بیرونی بناها درمواجهه با باد، باران، رطوبت، تغییرات دمایی و نور مستقیم خورشید می باشد. هر یک از این موارد تاثیرگذار می توانند باعث پائین آمدن استحکام و پایداری سازه و بالا رفتن هزینه های بازسازی و تعمیر شوند. با توجه به اهمیت نمای بناها از لحاظ نقش، جنس، بافت و زیبایی و همچنین تاثیر عوامل مخرب باید همیشه در راستای محافظت از نماها تصمیماتی اتخاذ نمود. در راستای محافظت از نمای بیرونی و داخلی سازه ها باید ازفراورده های مخصوصی استفاده نمود که هم استحکام و پایداری بناها را در برابر شرایط جوی و محیط تضمین نماید و هم اینکه ظاهری زیبا و چشم نواز ایجاد می کنند. واترپروف نما در بناها به ویژه در نقاطی که بارش باران زیاد است اهمیت دوچندان می یابد. از جمله قابلیت های آب گریز نمودن نمای سازه ها ممانعت ازآلوده شدن نما و همچنین جلوگیری از رخنه و ورود آب به داخل بناها و شوره زدن نما می باشد.

 

واترپروف نما راهی برای حفاظت از بناها

واترپروف نما و انواع آن

 

محصولات آب گریز سنتی مانند قیر، فویل های پلاستیکی و نوارهای فلزی در راستای عایق نمودن قسمت های داخلی سازه و بخش های بیرونی استفاده می شود. علاوه بر این فراورده ها، موارد دیگری مانند تولیداتی که اساس آنها بر رزین های واکنشی، خمیرها و پوشش های آب گریز سیمانی می باشد، در سطح گسترده ای در راستای ضد آب نمودن و نگهداری از بخش های خارجی بناها مورد استفاده قرار می گیرند. از برتری ها و خاصیت های پوشش های واتر پروف توان مقاومتی بالا در مقابل رخنه و نفوذ آب می باشد.

(پیشنهادی)  آیا می دانید رنگ استخری نانو چیست و چه کاربردهایی دارد؟؟؟

این ترکیبات حتی اگر دائما و همیشه در مجاورت هوا باشند توان پایداری و استحکامی زیادی در برابر عوامل تخریبی مانند هوازدگی، سایش، تحلیل و پوسیدگی و فشارهای وارده از خود نشان خواهند داد. در راستای معرفی این فراورده ها می توان رزین سنگ، واتر پروف مایع و آب گریز های رطوبتی نانو را نام برد. این محصولات زمانیکه به عنوان واترپروف نما به کار می روند علاوه بر ظاهر زیبایی که به بناها می دهند یک آب گریز بسیار بهینه می باشند.

پوشش های ضد آب کننده نمای بناهای سیمانی

 

پوشش های آب گریز بتنی هواداران خود را دارند. این فراورده ها در محدوده وسیعی از المان هایی که در مجاورت خیس شدن های متناوب، نورمستقیم خورشید، بارهای هیدرواستاتیکی هستند به کار می رود. ازاین لایه ها درراستای آب گریز نمودن مکان های مرطوب از قبیل حمام و سرویس های بهداشتی و منابع نگهداری مایعات استفاده می گردد. این فراورده ها به دلیل توان بالای پایداری در برابر عوامل محیطی مانند آب و هوا کارایی بسیار بالایی در نگهداری و محافظت از سطوح خارجی سازه ها دارند و به دلیل این قابلیت فوق العاده گزینه ای عالی برای واتر پروف نما هستند.

عمده ترین و مهم ترین المان هایی که به عایق نیاز دارند شامل

 

  • سطوح کناری و اطراف در و پنجره ها

 

  • جداره های زیرزمینی

 

  • تراس ها

 

  • استخرها

 

  • سطوح کفی و جداره های اطاق های مرطوب مانند حمام

 

  • هر توع فراورده به کار رفته در نمای بناها که نفوذ آب و عناصر شیمیایی آنها را تهدید می نماید.

 

دوغاب آب گریز محصولی به دور از آلودگی وغیرسمی می باشد که سهولت به کارگیری، ارائه سطحی صاف و یک دست و عاری از هر نوع ترک از مزیت های استفاده از آن می باشد. این محصول قابلیت استفاده در سازه هایی با المان های درهم و پیچیده را دارد، همچنین این فراورده برخلاف دیگر محصولات آب گریز قابل استفاده در سطوح نم دار و مرطوب است. این ملات های روان و آب گریز که اساس تشکیل آنها سیمان می باشد گزینه مناسبی برای واترپروف نما برای محافظت درمقابل آب های بیرونی و سطحی می باشند.

این محصولات توان پایداری و مقاوتی بالایی در برابر بارهای هیدرواستاتیکی ندارند بنابراین در راستای افزایش توان اتصال و چسبندگی، ممانعت از رخنه و ورود آب و ازدیاد قابلیت انعطاف پذیری می توان از پلیمرهای مخصوص استفاده نمود. بهره گیری از افزودنی های مخصوص از قبیل ترکیبات ضد آب، فراورده های افزودنی رئولوژیکی، ضخیم کننده ها و چسب پلیمری توان قابل ملاحظه ای به دوغاب برای آب گریز شدن می بخشد و می توان با اطمینان خاطر در راستای عایق نمودن از این فراورده ترکیبی استفاده کرد.

(پیشنهادی)  نکاتی درباره استفاده از رنگ واترپروف استخر به عنوان عایق رطوبتی

 

پلی یورتان و واترپروف نما

 

از این محصولات آب گریز برای ضد آب نمودن شیشه، سطوح سنگی و سیمانی استفاده می شود. همچنین به کارگیری آنها علاوه بر عایق نمودن نمای ظاهری سازه ها، زیبایی ظاهری منحصر به فردی به نما می دهد. در صورتی که این فراورده ها در معرض ترکیبات شیمیایی قرار گیرند قابلیت های آن تحت تاثیر قرار می گیرند. پوشش های تولید شده از فوم پلی یورتان در صورت مواجه با ترکیبات شیمیایی استفاده شده در صنعت ساخت و ساز توان پایداری زیادی از خود نشان می دهند. برخی از این ترکیبات عبارتند از

 

  • بیشتر حلال های به کار رفته در چسب ها

 

  • محصولات قیری

 

  • تولیدات محافظتی چوب

 

  • محصولات آب گریز مانند ژل میکروسیلیس

 

آب گریز های پلی یورتان خراب و فاسد نمی شوند و در برابر رطوبت و عوامل موثر در پوسیدگی مقاوم هستند. هیچ نوع بویی از خود متصاعد نمی کنند و کاملا گزینه ای مناسب برای اهداف ساخت وساز هستند. .

 

واترپروف نما و چسب های سیلیکونی و اکریلیکی

در صورت استفاده از سیلیکون ها از مزیت های آب گریزی سازه ها، قابلیت زیبا سازی در نما و همچنین ممانعت از ایجاد و نمو خزه و جلبک بر روی سطوح بیرونی سازه ها بهره خواهید برد. از دیگر عایق ها چسب های اکرلیک می باشد که از قابلیت های برجسته آن می توان انعطاف پذیری بالا و توان پایداری و مقاومت در برابر نورخورشید را می توان نام برد. همچنین به دلیل سرعت گیرش و سفت شدن قابل استفاده در انواع سطوح و قسمت ها می باشد. ازدیگر قابلیت های این فراورده می توان به موارد زیر اشاره نمود :

  • توان پایداری و مقاومتی در برابر آب
  • درجه نفوذ پذیری بالا با عمق زیاد
  • توان پایداری در برابر مواد قلیایی و نفوذهوا
  • مقاومت بالا در برابر شرایط محیطی و تغییرات دمایی، کشش سطحی پائین

کاربردهای مناسب

  • محافظ و پوشش جداره های بیرونی
  • محافظت کننده سیمان و سطوح بتنی
  • آب گریز بودن و مناسب برای فراورده های گچی و سیمانی
  • دفع هر نوع مایعی مانند آب و روغن از سطح های سنگی
(پیشنهادی)  قیمت واترپروف نمای ساختمان و عایق رطوبتی مناسب برای آن

 

واترپروف نما و مواد پلیمری

ازجمله محصولات عایق بندی که کارامد بودن خود را به رخ می کشند چسب های پلیمری و پودرهای پلیمری است. پودرها تشکیل شده از بسپارهای فاقد پلاستیک ودارای خاصیت گرمازایی هستند که با ترکیب وینیل استات و اتیلن تولید می شوند و در زمان مصرف با مخلوط کردن آنها با آب قابل استفاده می شوند. درجریان اختلاط، مواد تشکیل دهنده این فراورده ها به دلیل خاصیت انعطاف پذیری بالا به سهولت با هم ارتباط برقرار کرده و پیوند می خورند. این خاصیت ها باعث افزایش بسیار زیاد چسبندگی ملات می گردد و باعث تولید محصولات آب گریز بسیار مقاوم می شود.

 

واترپروف نما راه حلی عالی برای حفاظت از بناها

واترپروف نما با ملات های اصلاح شده به واسطه پلیمر

 

دوغاب های آب گریز معدنی به واسطه بسپارها بهبود یافته اند. این محصولات به سهولت با استفاده از برس، غلتک و ابزار وتجهیزات مشابه بدون اختلاط آب تهیه می شوند. این مدل از ملات ها که تشکیل شده از پودرهای پلیمری هستند پودرها نقش چسب را به عهده دارند که باعث افزایش عملکرد چسبندگی در سطوح مختلف، افزایش توان مقاومتی و استحکامی عایق های رطوبتی، افزایش سازگاری و انعطاف، پایداری در برابر سایش و ممانعت از نفوذپذیری در پوشش مورد استفاده قرار می گیرد. درراستای واترپروف نما به کارگیری این محصولات می تواند بناها را در مقابل بارهای مثبت و منفی هیدرواستاتیکی مقاوم می کند.

 

پوشش آب گریز سیمانی دارای قابلیت انعطاف ( دو بخشی)

 

پوشش های آب گریز با توان انعطاف پذیری بالا خاصیت پر کردن روزنه ها و درزهای کوچک در بستر را دارند. توان سازگاری و انعطاف پذیری این محصولات در مقایسه با خمیرهای بهبود یافته با پلیمر بسیار بیشتر است. به کارگیری این فراورده ها در مکان هایی که تحت تاثیر انقباضات، لرزش، تکانه ها و ترک خوردگی باشند مثمرثمرخواهد بود. همچنین برای قسمت هایی که اتصال آب گریزهای رطوبتی به آن نقاط باسختی همراه است انتخاب بهینه ای خواهد بود. این پوشش ها به دلیل داشتن مواد پلیمری با درصد بالا زمانیکه در مجاورت مواد شیمیایی از قبیل یون کلر، سولفات، دی اکسید کربن و دیگر فراورده های تخریب کننده و تهاجمی قرار می گیرند، توان مقاومتی بالایی دارند.

(پیشنهادی)  واتر استاپ بنتونیتی | قیمت

 

دوغاب بتنی منعطف ( یک بخشی)

 

ملات های سیمانی دو بخشی به دلیل داشتن ایراداتی مانند اختلاط با درصدهای نامناسب واشتباه که در نتیجه عدم دانش وآگاهی اتفاق می افتد. همچنین آگاهی دادن به کارگران اجرایی با دشواری همراه است و در بعضی موارد نسبت های استفاده شده نامناسب خواهد بود. در صورتی که پخش شدگی و تراکم مایع پائین باشد این احتمال را می دهد که محصول آب گریز تولید شده توان مقاومتی و پایداری بهینه ای برای مقابله با فشارهای هیدرواستاتیک نداشته باشد. همچنین خاصیت انعطاف پذیری افت خواهد کرد و عایق کاری نمای سازه به درستی انجام نخواهد شد.

 

خاصیت ها و اثرات واترپروف نما

 

  • محصولات آب گریز نما به گونه ای طراحی می شوند که توان مقاومتی و پایداری بالایی در برابر رطوبت و گازهای جوی دارند.

 

  • توان پایداری این محصولات در برابر یون کلر و دیگر ترکیبات شیمیایی تخریب کننده بالا می باشد.

 

  • واترپروف نما در برابر اثرات تابش نورخورشید بسیار مقاوم است.

 

  • این فراورده های آب گریز از تغییر رنگ در نما های اجرا شده ممانعت می کنند.

 

  • واترپروف نما دوام و ماندگاری طولانی مدتی در بسترهای اجرا شده دارد، عمر مفید این محصولات با عمرنمای ساختمان برابری می نماید.

 

  • این باور که واترپروف نما از تنفس سیمان و بتن ممانعت می نماید، عقیده ای اشتباه است.

 

  • استفاده از واترپروف نما در ظاهر سازه ها مانع از جذب گردوغبار و دوده می شود.

 

  • نمای بناهایی که آب گریز شده اند پس از بارش باران قابلیت خود پاک کنندگی دارند.

 

  • در صورت استعمال واترپروف نما، سطح آب بند شده قابلیت شستشو پیدا می کند.

 

کاربرها واترپروف نما

 

  • از آب گریزهای پایه حلال در راستای عایق نمودن بناهای ساخته شده بتنی، سنگی، گچی و آجری و … استفاده می شود.

 

  • محافظت از نمای سازه ها عمده ترین کارایی این فراورده ها است.

 

  • واترپروف نما خاصیت بالایی در محافظت از آثار باستانی و فرهنگی در برابر شرایط محیطی دارد.

 

  • در راستای عایق نمودن پنل های گچی می توان از خاصیت های واترپروف هااستفاده نمود.

 

آنچه که در این مطلب ارائه شد توضیحاتی در مورد محصولات آب گریز و معرفی آنها بود. از اینکه تا پایان همراه ما بودید سپاسگزاریم.

 

 

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نظر خود را در کادر زیر وارد کنید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

درصورت تمایل شماره تماس خود را وارد نموده تا کارشناسان ما با شما تماس بگیرند.