, , ,

معرفی چند عایق رطوبتی مناسب برای آب بندی استخرهای بتنی

به منظور آب بندی استخرهای بتنی توصیه می شود که از یک عایق رطوبتی پایه سیمانی اپوکسی استفاده کنید، زیرا سدی محکم در برابر فشار و همچنین یک لایه مقاوم ضد آب ایجاد را می کند. رزین های واترپروف کننده الاستیک بدون حلال از بتن به شکلی عالی محافظت خواهند کرد و آن را در برابر حمله یون های شیمیایی مانند کلر و شرایط سخت جوی حفظ می کنند.

واترپروف کردن استخرهای بتنی به منظور بالا بردن مقاومت آن ها در برابر صدمات ناشی از آب بسیار مهم است. همچنین استفاده از عایق رطوبتی در سطوح افقی و عمودی کمک می کند تا سازه با گذشت زمان ضد آب و کاملاً کارآمد باقی بماند.

بهترین روش آب بندی استخر های بتنی

عناصر مهم در هنگام آب بندی استخرهای بتنی

پارامتر مهمی که در هنگام واترپروف کردن این سازه ها باید به آن توجه کنیم این است که سطوح مورد نظر به طور کلی با دو نوع آب در تماس هستند:

  1. آب های زیرزمینی
  2. آب داخل خود استخر

به دلیل ماهیت تهاجمی آب های زیرزمینی، لازم است سطح استخر را با دقت ارزیابی کنیم و مشخص کنیم که آیا حضور این آب ها دائمی است یا خیر؟ آب داخل استخر نیز حاوی کلر و برخی دیگر از مواد شیمیایی است که می تواند سلامت سازه را به خطر بیاندازد. با توجه به مطالب فوق، دیوارهای مخازن بتنی باید با استفاده از یک عایق رطوبتی با کیفیت محافظت شوند.

اهمیت آب بندی استخرهای بتنی

بسیاری از مشکلات احتمالی در مرحله احداث یا نوسازی سازه ها قابل پیشگیری هستند. اما تنها واترپروف بودن کافی نیست، بلکه محافظت از سطوح و دیوارها در برابر تمامی عوامل تهاجمی که می توانند دوام سطوح را به خطر بیاندازند نیز بسیار حائز اهمیت است.

(پیشنهادی)  آب بندی استخر با ایزوگام و نکاتی که هنگام استفاده از این عایق رطوبتی باید رعایت شوند

نحوه به کار گیری واتر استاپ استخر بتنی

نحوه واترپروف کردن استخرهای بتنی

روشن است که برای واترپروف کردن سازه های بتنی به طور مؤثر نیاز به محصولات خاص با ویژگیهای متمایز داریم. در ادامه، محصولات پیشنهادی برای آب بندی استخرهای بتنی را معرفی خواهیم کرد:

در میان محبوب ترین و کارامد ترین محصولات، عایق رطوبتی پایه سیمانی اپوکسی – ساخته شده از دوز مناسب انواع سیمان و رزین – می باشد که برای واترپروف کردن سطوح سیمانی مرطوب طراحی شده است. از این محصول می توان در داخل و خارج استخر استفاده کرد و لایه ای ضد آب را تشکیل داد که مقاومت بالایی در برابر فشار دارد. عایق رطوبتی پایه سیمانی اپوکسی حتی در صورت افزایش شکاف های بتن، یک سد محکم در برابر رطوبت را ایجاد می کند. استفاده از واتراستاپ نیز سازه شما را ایمن تر خواهد کرد.

پس از پر کردن شکاف از طریق آنی گیر، ترمیم پایه های اولیه و ایجاد یک عایق رطوبتی محافظ، می توانید با استفاده از فن آوری های پیشرفته جدید مانند رزین های غیر آلاینده و محصولات واترپروف کننده مانند ژل میکروسیلیس، واترپروف پودری یا سوپر ژل میکروسیلیس، استخر خود را آب بندی کنید. محصولات فوق با کارایی بالا به شما این امکان را می دهند تا به راحتی تمامی عملیات ترمیم و آماده سازی پایه های بتنی را به راحتی انجام دهید.

حال باید با استفاده از یک عایق رطوبتی با کیفیت مانند عایق رطوبتی نانو، عایق کاری کف و دیوارهای عمودی را به پایان برسانید. بهتر است که از رزین های کامپوزیت الاستیک مانند استفاده کنید که از سطوح بتنی به بهترین شکل محافظت می کنند. در حقیقت، این مواد مقاومت بسیار بالایی در برابر کلر، استفاده از مواد شوینده و شرایط جوی دارند. این مسئله در مناطقی که نمک زیادی وجود داشته باشد، مانند مناطق ساحلی اهمیت بیشتری دارد. برای واترپروف کردن استخر لازم است که ابتدا آن را آماده سازی کنید. سپس بررسی کنید که هیچ آلودگی یا مواد خرد شده ای روی سطح وجود نداشته باشد که چسبندگی پوشش را به خطر بیاندازد.

(پیشنهادی)  واترپروف بتن چیست و چرا از عایق رطوبتی استفاده می شود؟

واترپروف کردن استخر های بتنی

چرا آب بندی استخرهای بتنی مهم است؟

اگر شما یک مخزن بتنی جدید ساخته اید یا یک استخر قدیمی دارید، مهم است که از آن محافظت کنید، زیرا در غیر این صورت سرمایه شما هدر رفته است. استفاده از یک عایق رطوبتی خوب مانند نفوذگر یا کریستال شونده باعث می شود تا سالهای سال ظاهر استخر شما عالی به نظر برسد. یک سیلر واترپروف کننده مانند پوشش های نامرئی ظاهر مخزن بتنی شما را بهبود می بخشد و از آن در برابر خظرات ناشی از اشعه UV محافظت می کند. علاوه براین، از ایجاد لکه ها و نفوذ مواد شیمیایی مضر نیز جلوگیری خواهد کرد.

یک استخر واترپروف شده در صورت استفاده از یک عایق رطوبتی با کیفیت از رنگ و لعاب براقی برخوردار خواهد شد. آب بندها در انواع مختلف براق، کدر و بسیار براق دسترس هستند. حتی می توان از یک سیلر رنگی نیز استفاده کرد که باعث زیبایی بیشتر آن می شود. برای سازه های بتنی رنگی استفاده از یک سیلر واترپروف کننده مرغوب از ایجاد رسوبات آب روی سطح آن ها جلوگیری خواهد کرد. استفاده از درزگیرهای مقاوم در برابر لغزش مانند آب بند کننده های لاستیکی نیز در اطراف استخر ضروری است، زیرا در هنگام پاشیده شدن آب روی سطح خارجی، از لیز خوردن افراد جلوگیری می کنند.

محافظت در برابر لکه ها یکی دیگر از مزایای آب بندی استخر است. این سازه در معرض خطرات زیادی مانند کلر، نمک، مواد شیمیایی، برگ درختان، خاک، کود، فضولات حیوانات خانگی و… قرار دارد که باعث ایجاد لک روی سطح آن می شوند. استفاده از یک درزگیر مناسب از بتن در برابر این خطرات محافظت خواهد کرد.

(پیشنهادی)  برطرف کردن اشتباهات گروت کاری

اگر در در یک منطقه با آب و هوای سرد زندگی می کنید، دلیل سوم برای واترپروف کردن عرشه استخر شما این است که احتمال یخ زدگی را کاهش می دهد. یخ زدن باعث ایجاد ترک و پوسته پوسته شدن سطح می شود و در اثر نفوذ آب به بتن، احتمال خوردگی آن افزایش می یابد. اگر درزگیر کار خود را به خوبی انجام داده باشد، باید آب روی سطح بتن منجمد شود و به لایه های زیرین نفوذ نکند.

هنگامی که استخر به درستی مهر و موم شده و یا مجدداً بازسازی شده باشد، طول عمر بتن افزایش می باید. برای این کار پیمانکاری را استخدام کنید که سازه شما را با محصول مرغوب و در زمان مناسب واترپروف کند.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نظر خود را در کادر زیر وارد کنید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

درصورت تمایل شماره تماس خود را وارد نموده تا کارشناسان ما با شما تماس بگیرند.